خبرگزاری کار ایران

برای دومین روز متوالی اتفاق افتاد:

اعتراض صنفی کارگران توسعه صنعت آذربایجان/ طلبکاران اموال کارخانه را مصادره کردند

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۶۰۶

کارگران رسمی و قرار دادی کارخانه گسترش توسعه صنعت آذربایجان در اعتراض به بی توجه ای کارفرما در پرداخت مطالبات معوقه خود ، برای دومین روز متوالی دست از کار کشیدند.

یکی از کارگران توسعه صنعت آذربایجان در این باره به ایلنا گفت: بیش از ۴۰ کارگر هستیم که از روز گذشته در اعتراض به  آنچه بی توجه ای کارفرمای کارخانه در پرداخت مطالبات مزدی وبیمه ای خود عنوان می کنند دست از کار کشیده‌ایم.

این کارگر در تشریح مطالبات صنفی خود می گویند کارفرما از یکسال ونیم گذشته در پرداخت مطالبات مزدی آنان کوتاهی کرده وهر ماه مبالغ ناچیزی را به حساب کارگران به عنوان الحساب پرداخت کرده است .

به گفته وی ،همچنین پرداخت بیمه کارگران با مشکلات زیادی روبروست به طوریکه حجم مطالبات بیمه ای  باعث شده تا تامین اجتماعی از  تمدید اعتبار دفترچه ای درمانی کارگران( از فروردین ماه سال جاری) خوداری کند.

او با بیان اینکه این واحد تولیدی بدهی های مالی زیادی به ارگانهای دولتی وخصوصی دارد در خصوص جزئیات این مطلب افزود:هر چند روز یکبارماشین آلات وسایر ابزار کار کارگران کارخانه از سوی طلبکاران مصادره می شود .بطوریکه اگر این وضعیت ادامه پیدا کند کارگران کاری برای انجام دادن ندارند وبزودی شاهد تعطیلی کامل کارخانه وبیکاری کارگرانش خواهیم بود.

طبق اظهارات وی ،در جریان اعتراض روز گذشته کارگران، بخش دیگری  از اموال کارخانه از سوی یکی از طلبکاران مصادره شد ودر این بین کارگران تمام تلاش خود را برای منصرف کردن طلبکار برای بازگرداندن  ماشین آلات کارخانه انجام دادند و این تلاش  در نهایت بی نتیجه خاتمه یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز