خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

بسته ماندن روزنه حقیقت به روی کارگران/کمیته حادثه معدن یورت بدون کارگران تشکیل جلسه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۳۹۶

نزدیک به چهل روز از حادثه انفجار معدن زمستان یورت می‌گذرد، زمزمه‌ها حکایت از بازگشایی این واحد معدنی دارد اما در این میان هنوز جلسات کمیته بررسی کننده این حادثه پشت درب‌های بسته برگزار می‌شود و مسئولان دولتی حاضر نشده‌اند تا از نهادهای صنفی کارگری دعوتی به عمل بیاورند.

علی خدایی عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار با انتقاد شدید از عملکرد دولت در مدیریت جلسات کمیته بررسی کننده معدن زغال‌سنگ زمستان یورت به ایلنا گفت: در آستانه چلهم معدنچیان کشته‌شده زمستان یورت شاهد از سرگیری فعالیت معدنی هستیم که قرار بود به دلیل حادثه خیز بودن حداقل برای مدت شش ماه تعطیل بماند.

این فعال صنفی کارگری که پیش از این او به عنوان عنوان نماینده احتمالی کارگران در کمیته بررسی کننده حادثه معدن زمستان یورت نامبرده شده بود، افزود: می دانیم که تا به امروز کمیته‌ای که مسئولیت بررسی حادثه معدن زمستان یورت را برعهده داشت، چندین جلسه تشکیل داده است اما تا به امروز از کارگران حتی برای شرکت در این جلسات هم دعوت به عمل نیامده است.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: این عمل مسئولان دولتی کمیته بررسی کننده حادثه معدن زمستان یورت تداعی‌گر رفتار اشخاصی است که می‌خواهند مسئله‌ای را از دید دیگران پنهان کنند.

وی افزود: همانطور که در همان ساعات نخست بعد از حادثه معدن زمستان یورت اعلام شد، قرار نبود که رسیدگی به این حادثه تنها به برقراری مستمری تامین اجتماعی، پرداخت دیه و صدور دستور پیگیری مطالبات مزدی معوقه معدنچیان محدود شود.

یادآوری می‌شود در جریان حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت که حوالی نیم‌روز چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در شهرستان آزادشهر استان گلستان اتفاق افتاد ۴۳ معدنچی کشته و نزدیک به ۷۰ معدنچی دیگر مصدوم شدند، آنزمان از طرف دولت اعلام شد که تا اتمام تحقیقات کارشناسی و علت یابی حادثه فعالیت این واحد معدنی برای مدت دست کم ۶ ماه متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز