خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور:

قدرت چانه زنی کارگران افزایش یافته است/ وزارت کار در امور تشکل‌ها دخالتی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۰۰۹

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور می‌گوید اینکه گفته شود وزارت کار در بحث اعزام نمایندگان کارگران به سازمان جهانی کار دخالت کرده است درست نیست و بهتر است که در این خصوص سنجیده تر صحبت شود.

«بیت الـله حسین زاده» عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: اینکه گفته شود وزارت کار در بحث اعزام نمایندگان کارگران به سازمان جهانی کار دخالت کرده است درست نیست و بهتر است که در این خصوص سنجیده تر صحبت شود.

حسین زاده افزود: وزارت کار مسئول تنظیم روابط تشکل‌های کارگری و کارفرمایی است  و هیچگاه از این وظیفه خود عدول نکرده است.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به طرح کارورزی دولت دوازدهم و چالش‌های پیش روی آن افزود: برای خلق یک شغل به صرف هزینه‌های چند میلیاردی نیاز داریم  از این رو اجرای هر طرحی در زمینه خلق شغل با چالش‌هایی مواجه است که باید در خصوص آن از ابتدا به صورت شفاف بین شرکای اجتماعی تفاهم حاصل شود.

حسین زاده افزود: در این خصوص باید به این موضوع اشاره کرد که طرح کارورزی می‌تواند به اهدافی که برای آن تعریف شده است دست یابد اما باید نظارت‌های بیشتری بر روی آن صورت گیرد تا جلوی تخلف‌های احتمالی که از سوی کارفرمایان رخ دهد، گرفته شود.

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور در عین حال با اشاره به بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار، تصریح کرد: معایب این طرح به خوبی شناسایی شده بود، از این رو باید گفت که بازپس گیری این لایحه نشان داد که دولت به نظر کارگران احترام می‌گذارد.

وی در پایان افزود: به صورت کلی جایگاه تشکل‌های کارگری در چانه زنی‌های سه جانبه تقویت شده است که این مسئله از نظر سازمان جهانی کار اهمیت به سزایی دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز