خبرگزاری کار ایران

کارگران کارخانه روغن نباتی قو خطاب به رئیس‌جمهور:‌

به واگذاری روغن قو به افراد خاص در دولت گذشته رسیدگی شود/۲۰۰ کارگر اجبارا بیکار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۹۷۲

کارگران روغن نباتی قو با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی به تعطیلی موقت این کارخانه، بیکاری بیش از ۲۰۰ کارگر و واگذاری بی‌ضابطه آن در دولت گذشته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کارگران روغن نباتی قو به دفعات متعدد در سال‌ ۹۶ تجمعات صنفی اعتراضی برگزار کرده‌اند.  البته سابقه اعتراضات کارگران قو به دهه ۸۰ بازمی‌گردد درست زمانی که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد. این واگذاری همانا و سال‌ها عدم پرداخت دستمزدها و تعدیل گسترده کارگران این کارخانه همانا.  

حال به دنبال عدم پرداخت ۵ ماه دستمزد بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی قو و تعطیلی موقت این کارخانه، شورای اسلامی کار این کارخانه با ارسال نامه‌ای به «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اعتراض خود را به تعطیلی تدریجی این کارخانه، کاهش حجم تولید و عدم پرداخت دستمزدهای کارگران اعلام کرد.

شورای اسلامی کار این کارخانه در ابتدای این نامه با اشاره به سیر کاهش ظرفیت تولید اسمی این کارخانه به بخش خصوص در اواخر دولت دهم، یادآوری کرده است در شرایطی که تعهد تولید اسمی در زمان واگذاری روزانه ۴۰۰ تن بوده است پس از واگذاری حتی این ظرفیت تولیدی نیز محقق نشد.

در ادامه این نامه با اشاره به تصمیم هیئت مدیره این شرکت در آن زمان مبنی بر تغیر کاربری به تجاری و سیرنزولی تولید شرکت (کمتر از نقطه سر به سر تولید) تصریح شده است: در حال حاضر از تاریخ ۶ بهمن ۹۵ تا به امروز تا این لحظه کارخانه تعطیل می‌باشد. هیئت مدیره شرکت هیچ قصدی جهت تولید و بازگشایی کارخانه ندارد و به دنبال فروش دارائی‌های شرکت هستند و مجوز تغییر کاربری زمین کارخانه را از شهرداری گرفته‌اند.

نهاد صنفی کارگران کارخانه روغن نباتی قو در ادامه با اشاره به وجود بیش  ۲۰۰ کارگر در این کارخانه که بالاجبار به خاطر این تعطیلی بیکار می‌گردند از رئیس‌جمهوری خواسته شده است به واگذاری این کارخانه به افراد خاص در دولت گذشته رسیدگی شود؛ چراکه ۵۴ درصد از سهام این کارخانه تنها به قیمت ۳۴ میلیارد تومان واگذار شده آنهم در شرایطی که ارزش دارایی‌های کارخانه ۷۰۰ میلیارد تومان است.

در پایان این نامه؛ کارگران کارخانه روغن نباتی قو خواستار روشن شدن تکلفیشان برای بازنشستگی زودتر از موعد با  استفاده از قانون سختی و زیان آور شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز