خبرگزاری کار ایران

خواسته های کارکنان شرکتی مخابرات در صحن علنی مجلس مطرح شد/ وزیر ارتباطات: مخابرات طبق اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شده

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۳۳

روز گذشته وزیر ارتباطات به سوالات نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در ارتباط با مشکلات کارکنان شرکتی مخابرات پاسخ داد. کارکنان شرکتی مخابرات می گویند اظهارات وزیر قانع کننده نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خواسته های نیروهای شرکتی مخابرات پس از مدتها پیگیری در صحن علنی مجلس مطرح شد

مشکلات معیشتی کارکنان بخش خصوصی مخابرات و مساله تبعیض در این ارگان، در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ با طرح سوال نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صحن علنی مجلس کشیده شد.

یک روز پس از این سوال و جواب، کارکنان شرکتی مخابرات می‌گویند پاسخ های وزیر قانع‌کننده نیست و توجیهاتی از نوع فرافکنی و دور زدن مساله است.

در جلسه دیروز، نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به تجمعات کارکنان مخابرات مقابل مجلس، گفت: ما تجمعات مکرر کارکنان مخابرات مقابل مجلس را دیده‌ایم. با توجه به این مسائل باید سوال کنیم که آقای وزیر! شما چرا این مسائل را نمی‌بینید و چرا کاری نمی‌کنید؟ آیا خصوصی‌سازی مخابرات این بود که طی آن کسانی که سال‌ها عمر خود را برای مخابرات گذاشته‌اند، اخراج شوند؟ آیا قرار بود در این خصوصی‌سازی به طبقات کارگر فشار آورده شود؛ آقای وزیر! چرا چک سفید و سفته سفید از کارکنان و کارمندان مخابرات گرفته شده است؟

قاضی‌پور تصریح کرد: اگر مخابرات خصوصی‌سازی شده، چرا وزیر ارتباطات به وزیر کار نامه می‌زند و در آن می‌خواهد طبقه‌بندی مشاغل را اجرا نکنند. ما نمی‌دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را.

نماینده مردم ارومیه در مجلس از وضعیت نامناسب کارکنان مخابرات سخن گفت و اظهار داشت:‌ این کارگران خدا دارند،‌ زن و بچه دارند ، باید به امورات آنها رسیدگی کرد.

در پاسخ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه متاسفانه دوستان هنوز باور نکرده اند شرکت مخابرات ایران در تاریخ ۱۸ آبان سال ۸۸ براساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده است، گفت: این شرکت عملا به عنوان براساس قانون تجارت اداره می شود و بالای ۵۰ درصد از سهامداران آن از بخش خصوصی هستند و با توجه به اینکه ۲۰ درصد هیات مدیره شرکت متعلق به دولت است عملا تنها یک نفر از ۵ نفر حاضر در هیات مدیره از طرف دولت تعیین می شود.

وی در خصوص انتظار کارمندان شرکت مخابرات مبنی بر ارائه همه مزایای بخش دولتی به بخش خصوصی شرکت های مخابراتی، اضافه کرد: کارمندان شرکت های خصوصی مخابرات با این دیدگاه به نمایندگان مراجعه کرده اند تا بتوانند از مزایای بخش دولتی برخوردار شوند در صورتی که تمامی مسائل شرکت مخابرات به قانون کار و وزارتخانه مربوطه، مرتبط می شود و شرکت مخابرات ایران براساس ضوابط ابلاغی این وزارتخانه اقدام می کند.

واعظی ادامه داد: اگر می خواهیم بدانیم نظارت وزارت کار بر این شرکت ها انجام می شود باید از آقای دکتر ربیعی سوال شود البته ایشان به من گفته اند نظارت به طور منظم صورت می گیرد براین اساس مسائل فنی، سیاستگذاری های مختلف، مشخص کردن تعرفه ها و مسائلی از این دست به وزارت ارتباطات مربوط می شود.  

کارکنان شرکتی مخابرات می گویند از نمایندگان مجلس به خصوص نادر قاضی پور متشکریم و امیدواریم که این پیگیری‌ها روزی به نتیجه برسد و بساط تبعیض و بی‌عدالتی در نهادهای دولتی برچیده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز