خبرگزاری کار ایران

ربیعی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

پرداخت حق بیمه واحدهایی که بعد از دوره کارورزی اشخاص را حفظ کنند/ثبت‌نام ۶۰ هزار نفر در سامانه کارورزی/توزیع بسته‌های غذایی ماه رمضان

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۳۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه کارورزی یادآور شد: واحدهایی که افراد را بعد از دوره کارورزی حفظ کنند حق بیمه کارفرمایی‌شان را دولت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها در سامانه کارورزی گفت: این سامانه از مصوبات دولت یازدهم بوده است ما در سال ۹۵ در استان‌هایی به صورت پایلوت این طرح را اجرا کردیم و اشکالات اجرایی را درآوردیم و در سال ۹۶ آن را اجرایی کردیم.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت‌نام کردند، گفت: این سامانه برش استانی خورده هر فردی ثبت نام کرده اطلاعاتش به استان خودش می‌رود و بعد به سامانه فنی حرفه‌ای می‌رود و بعد از برنامه توجیهی امیدوارم بتوانیم تا اواسط ماه دیگر این‌ها را به سمت تقاضا معرفی کنیم. یک سمت ما بحث عرضه نیروی کار بود که انجام شده الان هم ثبت نام در حال ادامه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: امسال تا ۱۵۰ هزار نفر پیش‌بینی‌ کردیم از این سامانه استفاده کنند و حدود ۶ تا ۹ ماه برای کارورزی در نظر گرفتیم. در  اجرای پایلوت این طرح بیش از ۷۰ درصد ماندگار شدند. قرار بر این شد که ما بار مالی این طرح را هم تامین کنیم به اینصورت که واحدهایی که افراد را بعد از دوره کارورزی حفظ کنند حق بیمه کارفرمایی‌شان را دولت بدهد.

او درباره بسته جدید تولید اشتغال گفت: همان طرح اشتغال فراگیر است که اجزای ملی و استانی دارد و در جلسه گذشته اشکالات آن برطرف شد و اجرایی می‌شود و در سطح استانی کار آن آغاز می‌شود. الان در پوشاک و آی سی تی قراردادهای بین‌المللی منعقد شده است و برش‌های وزارت‌خانه‌ای این طرح هم پیگیری می‌شود.

ربیعی در پاسخ به سوال ایلنا در مورد بسته‌های غذایی ماه رمضان گفت: پخش این بسته‌ها شروع شده تا ۱۲۰ هزار تومان خانوارهای ۴ نفره می‌توانند دریافت کنند. جمعیت مورد نظر برای دریافت این بسته ها همچون سال قبل است که یک تعداد به این جمعیت، اضافه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز