خبرگزاری کار ایران

ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد؛

تجمع ۱۵۰ نفر از کارگران شهرداری اهواز برای معوقات مزدی

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۱۷۲

در حدود ۱۵۰ نفر از کارگران فضای سبز مناطق ۳ و ۴ اهواز از ساعت ۸ صبح امروز مقابل شهرداری مرکزی اهواز تجمع کرده‌اند. اعتراض آنها به عدم پرداخت ۲ ماه مطالبات مزدی و حق شیر روزانه‌ای است که جهت جلوگیری از مسمومیت با گرد و غبار باید به آنها تعلق بگیرد.

به گزارش ایلنا؛ در حدود ۱۵۰ نفر از کارگران فضای سبز مناطق ۳ و ۴ اهواز از ساعت ۸ صبح امروز مقابل شهرداری مرکزی اهواز تجمع کرده‌اند.

جمعی از این کارگران در تماس با ایلنا گفتند که پیمانکار‌های این دو منطقه که کارهای مربوط فضای سبز را بر عهده دارند دستمزدهای فروردین و اردیبهشت ماه آنان را پرداخت نکرده است.

 از سویی هرکدام از این کارگران معادل مبلغ ۳۶۰ هزار تومان «حق شیر» سال ۹۵ خود را طلبکار هستند که تا این زمان به آنها پرداخت نشده است. مطابق قراردادی که کارگران با پیمانکار های این دو ناحیه دارند باید روزی هزار تومان به آنها از این بایت پرداخت شود.

نوشیدن شیر از جهت جلوگیری از مسمومیت با گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی موثر است اما در عین پیمانکار موظف است که سایر لوازم حفاظتی استاندارد را هم در اختیار کارگران بگذارد.

علاوه بر کارگران فضای سبز منطقه ۴ کارگران خدماتی این منظقه که بیش از ۷۰ نفر می‌شوند دستمزدهای فروردین و اردیبهشت خود را دریافت نکرده اند.  در حدود چهل نفر از این کارگران شکایتی به اداره کار اهواز ارائه کرده‌اند که هم اکنون منتظر رای نهایی حل اختلاف اداره کار اهواز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز