خبرگزاری کار ایران

مستمری کارگران فولاد بویراحمد برقرار می‎شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۸۶۶

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت حق مستمری و بیمه کارگران فوت شده ومصدوم کارخانه فولاد بویر احمد خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس نورمحمدی روز گذشته در دیدار با بازماندگان حادثه انفجار کارخانه فولاد بویراحمد اظهار داشت: با توجه به ماده ۶۰ قانون تأمین اجتماعی، تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در مورد کارگران کارخانه فولاد یاسوج برقرار می‌شود.

وی عنوان کرد: بعد از انفجار کوره مذاب فولاد بویراحمد و سوختگی ۹ نفر از کارگران این کارخانه، کارشناسان تامین اجتماعی به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی متولی بررسی موضوع را به طور ویژه در دستور کار قرار دادند.

نورمحمدی با یادآوری اینکه کارگران مصدوم شده فولاد بویراحمد مشمول شرایط حوادث کار هستند، افزود: پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی کمک به هزینه‌های درمانی و نیز بهره گیری از دیگر مزایای کوتاه مدت، بلندمدت و ازکارافتادگی چتر اطمینانی برای نیروی کار در موقع بروز حوادث است.

در ادامه  این دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص علت حادثه ناگوار فولاد بویر احمد گفت: بررسی دلیل و یا علل حادثه ناگوار فولاد بویراحمد به طور ویژه در دستور کار مسئولان و متولیان امر است.

مجید محنایی از تشکیل کمیته ویژه بررسی موضوع و رسیدگی به حال مصدومان و خانواده بازماندگان حادثه فولاد یاسوج به دستور استاندار خبر داد و  افزود: گزارش این کمیته در کمترین زمان ممکن به صورت دقیق و شفاف اطلاع رسانی می‌شود.

همچنین در این دیدار پیام تسلیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور به  خانواده‌های عزادار حادثه فولاد بویراحمد  داده شد.

نیمه شب یکم خردادماه انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد سبب سوختگی ۹ کارگر شد که تاکنون سه نفر از آنان فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز