خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی حفاظت فنی:

جای کارگران در کمیته‌های تحقیق از حوادث کار همچنان خالیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۴۴۱

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید تا هنگامی که نمایندگان کارگران در کمیته‌های تحقیق شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار، حضور نداشته باشند، حوادث کار تکرار می‌شوند و هیچ راهکاری برای خروج از این وضعیت وجود نخواهد داشت.

«ابولفضل اشرف منصوری» فعال صنفی کارگری در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: در ۲ ماه اخیر دو حادثه کار با ابعادی هولناک اتفاق افتاده که تاکنون بنا بر هر دلیلی هیچ گزارشی از دلایل وقوع و پیشگیری از آن از سوی کمیته‌های تحقیق منتشر نشده است.

اشاره این کارشناس ایمنی کار در این خصوص به حادثه معدن زمستان یورت و فولاد بویر احمد است. در حادثه اول که در ۱۳ اردیبهشت ماه امسال اتفاق افتاد، ۴۴ کارگر جان خود را از دست دادند. بر اثر انفجار کوره ذوب مجمتع فولاد بویر احمد نیز ۹ کارگر شدیدا مصدوم شدند که ۳ نفر از آنها به علت شدت بالای جراحت و عفونت‌های ناشی از آن جان خود را از دست دادند.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، یکی از دلایل طولانی شدن ارائه یک گزارش جامعی  از وقوع این حوادث را مربوط به عدم حضور نمایندگان گروه کارگری در هیات‌های تحقیق از این حوادث دانست و افزود: این در حالی است شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار ساختار سه جانبه  دارد و نمایندگان سه تشکل رسمی کارگری کشور در آن حضور دارند.

رئیس کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور افزود: با این شرایط به هیچ وجه پذیرفتنی نیست  که نمایندگان کارگران در کمیته تحقیق از  حوادث کار حضور نداشته باشند، چرا که این نمایندگان کارگران هستند که به خوبی از چرایی و راه‌های خروج از این وضع مطلع هستند.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه نماینده کانون مسئولین ایمنی و بهداشت کار کشور به جلسات شورای عالی حفاظت فنی دعوت نمی‌شوند، گفت: اگر خواهان آن هستیم که دستور العمل‌های ایمنی و بهداشت کار به خوبی در کارخانه‌ها و مجتمع‌های صنعتی اجرایی شود، باید به تشکل‌های مردم نهاد اعتماد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز