خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سیاستگذاری اشتغال دولت تدبیر درسال ۹۶ ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۳۷۴

معاون اقتصادی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع اشتغال در دولت دوازدهم بر اساس مصوبات دولت یازدهم در شورای عالی اشتغال، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه ، پیگیری می شود.

به گزارش ایلنا، «حجت الـله میرزایی» با بیان این مطلب تصریح کرد: دولت متعهد شده است با فراهم سازی بستر توسعه کسب و کار سالانه ۹۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد: با اقداماتی از قبیل توانمند سازی نیروی انسانی، آماده سازی بستر فضای کسب و کار، اجرای طرح کارورزی(برای فارغ التحصیلان دانشگاهی) و همچنین طرح رسته های منطقه ای سیاست های اشتغالزایی دولت دوازدهم ادامه می یابد.

طرح کارورزی از جمله طرح هایی است که می تواند ضمن بکار گیری فارغ التحصیلان دانشگاهی، مهارت انجام کار را در بین آنان افزایش دهد. اجرای این طرح به شکل پایلوت در چند استان کشور موجب بکارگیری فارغ التحصیلان در واحدهای اقتصادی که یکسال به شکل کارورز در آنجا فعالیت می کردند، شده است.

همچنین برخی از کارورزان پس از اتمام دوره توانسته اند به عنوان کارآفرین وارد فعالیت اقتصادی شوند و یک فعالیت اقتصادی جدید را بنیانگذاری کنند.

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: چاره ای جز اینکه اشتغال موجود حفظ و اشتغال جدید فراهم شود، نیست. بخشی از اشتغال به دلیل ناکارآمدی بنگاه ها از بین رفته است که باید با جایگزینی نیروی کار واحدهای اقتصادی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

میرزایی افزود: کار دیگر که برای رونق کسب و کار پیگیری می شود، تمرکز جدی روی سطح خرد بنگاه های صنعتی است که به رونق برسند.

این مقام مسئول حوزه کار گفت: صنایع بزرگ نظیر فولاد، پتروشیمی دخانیات پر اشتغالند اما در صدد هستیم این نوع صنایع در کشور نوسازی شوند تا بهره وری در واحدهای یاد شده افزایش یابد. نوسازی صنعتی واحدهای یاد شده از طریق فاینانس (تامین مالی) قابل حصول است.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اشتغال در صنعت گردشگری گفت: به غیر از سیاست های اجتماعی برای توسعه صنعت گردشگری از جمله اقدام های ارزشمند و موثر دولت یازدهم، نوسازی ناوگان هوایی بود که تعدادی هواپیما وارد شده و بتدریج مابقی وارد خواهد شد.

میرزایی ادامه داد: همچنین سرمایه گذاری های خوبی روی ناوگان ریلی کشور انجام شده است که می تواند تاثیر خوبی برای جابجایی گردشگران داشته باشد.

وی توسعه بوم گردی را از جمله موارد دیگر افزایش جذب گردشگر اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز