خبرگزاری کار ایران

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

کارگاههای ١٢ استان کشور الکترونیکی بازرسی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۳۴۶

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با اشاره به گسترش خدمات غیرحضوری دراین سازمان گفت : فرایند بازرسی الکترونیکی در ١٢ استان آغاز شده و درصدد هستیم تا پایان سال جاری اجرائیات الکترونیکی را نیز بصورت پایلوت درتهران عملیاتی کنیم.

به گزارش ایلنا، مهرداد قریب در کارگاه آموزشی اعضای هیات های بدوی تشخیص مطالبات شعب تابعه تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به صدور ٢,٦ میلیون بیلان در سال گذشته گفت: میزان اعتراضهای وارده فقط ٨ درصد این عدد بوده است.

وی در خصوص افزایش ٢ درصدی ورودی بیمه شدگان به نسبت رشد ٨ درصدی مستمری ها طی سالیان اخیر اظهار داشت: این تغییرات عدم تعادل منابع و مصارف را بدنبال داشته است .

مدیرکل درآمد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی با بیان ابعاد مختلف تاثیرات هیأتها ، اظهار داشت : اهمیت و حساسیت هیأتها از این منظر است که درهر دو سو با حق الناس مواجه هستیم که در یک طرف کارفرما وسوی دیگر کارگر قرار دارد .

قریب اظهار داشت : برای شفافیت و روانسازی کار هیأتها تلخیص بخشنامه های صنوف ، حسابرسی ، پیمانها ، رانندگان و... را به انجام رسانیده ایم ومکانیزه نمودن برنامه هایی همچون حسابرسی را نیز دردستور کار داریم چرا که معتقدیم دفاتر قانونی باید قابل رصد باشد اما دراین مسیر باید اصولی را رعایت نمائیم .

وی تدوین منشور اخلاقی برای اعضای هیأتهای تشخیص مطالبات را با هدف تقویت اخلاق مداری و ایجاد اعتماد بصورت عملی میان سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان را از دیگر اقدامات حوزه درآمد این سازمان برشمرد.

قریب با تاکید براینکه باید خودمان را جای کارفرما بگذاریم و شرایط ومستندات را به درستی قضاوت کنیم، اذعان داشت : احترام، تکریم وصیانت از حقوق طرفین از وظایف ماست .

وی خاطر نشان ساخت: اصلاً نمیخواهیم پول من غیر حقی وارد سازمان تامین اجتماعی شود و ازسوی دیگر نمی گذاریم حقی نیز از سازمان ضایع شود .

مدیرکل فرهنگی واجتماعی بیمه شدگان وکارکنان سازمان تامین اجتماعی نیز هدف از برگزاری این نشست را درکنار مباحث تخصصی اشاعه مطالب زیربنایی وفرهنگی برشمرد .

عادل علایی افزود : ازآنجائی که نمایندگان تشکلها و مجامع درهیأتها عضو هستند علاقمند هستیم با مفاهیم سازمان تامین اجتماعی آشنا باشند .

وی همچنین با بیان اینکه طی ٨ سال گذشته هزینه های تعهداتی سازمان تامین اجتماعی از ٩ هزار میلیارد تومان به ٧٢ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، از ٨ برابر شدن میزان پرداختی های این سازمان ازسال ٨٧ تا ٩٥ خبر داد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان نیز در این کارگاه با اشاره به جایگاه ونقش هیأت های بدوی با توجه به حساسیت قضاوت وضرورتها والزامات آن و رعایت اصول واخلاق و اجرای صحیح قوانین وحقوق طرفین با دقت وبررسی مستندات ،  این عرصه را ازسنگین ترین بخشهای کاری برشمرد.

جمیل حق پرست در خصوص صورت حسابهای صادره واعتراض های انجام شده اظهار داشت : شمارصورت حسابها بدنبال دو مرحله ای شدن در هرسال کاهش یافته ومیزان اعتراضهای ثبت شده جهت رسیدگی درهیأت ها از ١٣,٣درصد در سال ٩٤ به ١١.٥درصد در سال ٩٥ رسیده است .

وی همچنین با بیان اینکه درهیأت تجدید نظر استان گیلان نیز طی سال ٩٤ با تشکیل ٢٤٣ جلسه ، تعداد ١٩٨٤ پرونده رسیدگی شده بود، ازکاهش این آمار به ٢١٥ جلسه وبا ١٦٤٣ پرونده در سال ٩٥ خبر داد .

سرپرست دبیرخانه هیات های بدوی سازمان تامین اجتماعی نیز با تبیین جایگاه این حوزه ، ضمن اشاره به تدوین منشور اخلاقی اعضاء از آن بعنوان فهم مشترک یاد کرد وافزود : درصدد هستیم با تنظیم سوگند نامه ای اعتقادی ، علاوه بر رعایت قوانین ، با انعطاف پذیری مناسب و بی طرفی کامل این مهم را انجام دهیم .

کریمی با بیان اینکه واقعیت این است که بدون تولید وصنعت ووجود کارفرمایان ، اشتغال وکارگر نیز کمرنگ می شود، اظهار داشت : باید کارفرما با استقبال وپذیرش شایسته در شعب مواجه باشد و آرامش خاطر وهمراهی از سوی ما را تجربه کند.

وی افزود : کار هیأت ها باید براساس خرد جمعی باشد و درجهت افزایش کارآیی آن راه اندازی برنامه اوراکل و ارسال پیامکی آراء را دردستور کار داریم.

کریمی با تاکید بر ضرورت دوره های آموزشی وبازنگری در آموخته ها وتجربیات گفت : تلخیص دستورالعملها را در جهت روانسازی وشفافیت بیشتر انجام داده ایم وبرای این منظور ازنقطه نظرات و تجربیات نمایندگان قوه قضاییه ، اتاق اصناف و تعاون و جوامع کارگری استفاده شده است.

کریمی خاطر نشان ساخت: با فعالیت موفق هیأت های بدوی از طرح بیش از ٣٠٠ هزار پرونده در مجامع قضایی جلوگیری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز