خبرگزاری کار ایران

نماینده خانواده های جانباختگان معدن یورت در مراسم بزرگداشت قربانیان حادثه:

کمیته حقیقت یاب با جدیت کارش را پیگیری کند/ چرا باید برای معدنکاران بیمه خیاطی و ... رد شود؟

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۹۳۲

نماینده خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن یورت در مراسم بزرگداشتی که برای قربانیان حادثه برگزار شد، از اهمال مسئولان و وضعیت نامناسب معدنکاران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شامگاه چهارم خرداد، مراسم بزرگداشتی برای جانباختگان حادثه معدن یورت در رامیان استان گلستان با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم، خانمی به نمایندگی از جانب خانواده های جانباختگان حادثه به شرح مشکلات معنچیان پرداخت و گفت: درخواست ما این است که مسئولان گوش شنوا داشته باشند.

وی بیان کرد: امیدواریم تمام این آمدن و رفتن ها و قول های داده شده از ضمانت اجرایی برخوردار باشد و امورات جاری و دستورات داده شده برای رسیدن به نتایج ملموس با قدرت پیگیری شود.

او اظهار داشت: خواستار این هستیم که کمیته حقیقت یاب با جدیت پیگیر این موضوع باشد تا حق بقیه معدنکاران هم پایمال نشود.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از پدران، مادران و همسران جانباختگان حادثه زمستان یورت توانایی پیگیری امورات درگذشتگان را ندارند و خواستار آن هستیم که امورات معدنچیان توسط اداره کار پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بحث بیمه معدنکاران پیگیری شود تا حق بیمه آن ها پایمال نشود، بیان کرد: چرا باید برای معدنچیان بیمه خیاطی و ... رد شود.

این نماینده تصریح کرد: معدنچیان ما همیشه خواستار حق و حقوق شان بوده اند و هیچگاه هیچ مسئول و صاحب معدنی بحثی از مسائل ایمنی مطرح نمی کرد.

وی با بیان اینکه چرا این گونه سهل انگاری ها و فجایع رخ می دهد و مسبب این حوادث چه کسی است، تصریح کرد: مجوز کلینیک تامین اجتماعی را به رامیان داده و آن را هم افتتاح کردند اما هیچ امکاناتی در آن موجود نیست و هیچ دردی از مردم دوا نمی کند.

نماینده خانواده های جانباختگان یورت گفت: از وزیر می خواهیم حداقل دستور ساخت درمانگاه را برای رامیان بدهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز