خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

از دولت دوازدهم متوقعیم/ یک کارگروه ویژه معادن تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۳۵۴

اکبر علیپور می‌گوید بهتر است دولت دوازدهم یک کارگروه ویژه معادن برای حل مشکلات کارگران این شاخه از صنعت، تشکیل دهد.

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: کارگران در انتخابات با حضور گسترده و حمایت از سیاست های تدبیر و امید، حسن نیت خود را به دولت ثابت کردند؛ بنابراین همانطور که پیش از این از دولت توقعاتی داشتیم، حالا توقعات و انتظارات ویژه داریم.

وی افزود: پیگیری مطالبات کارگران به خصوص مطالبات کارگران معادن بایستی بیش از پیش در دستور کار دولت قرار بگیرد.

علیپور با بیان این که در شرایط فعلی با توجه به بروز حوادث مرگبار از قبیل حادثه انفجار معدن زمستان یورت غربی، ایجاد یک کارگروه ویژه معادن الزامی است؛ افزود: کارگران معادن همیشه و هر روز در معرض خطر جانی قرار دارند؛ سختی کارشان به شدت بالاست و شرایط ویژه آنها بر هیچ کس پوشیده نیست، با این وجود، مطالبات این کارگران در سالهای گذشته برآورده نشده است.

وی در ارتباط با این کارگروه درخواستی اظهار داشت: در این کارگروه می‌توان از مسئولان مربوطه، فعالان کارگری و کارشناسان ایمنی دعوت شود تا با رایزنی و همفکری یک زیرساخت مناسب برای برطرف کردن مشکلات فعلی معادن طراحی شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در پایان تصریح کرد: در دولت دوازدهم بایستی ارگان‌ها و نهادهای دولتی مانند وزارت کار و تامین اجتماعی  که با مسائل کارگران مرتبط هستند، ارتباط خود را با کارگران بیشتر کنند و به آنها نزدیکتر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز