خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی دارای خط مشی کاملا مشخصی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۶۹۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان دارای چشم انداز، ماموریتها، پروژه ها و راهبردهای کلان است، گفت: اکنون سازمان تامین اجتماعی دارای خط مشی کاملا مشخصی است و این فرآیند، ثمره هم اندیشی مثبتی بوده که در سازمان فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، سیدتقی نوربخش در دومین نشست شورای مدیران این سازمان، اظهار داشت: بر اساس برنامه های عملیاتی تدوین شده در این سازمان، پروژه های عملیاتی از سال گذشته آغاز شد و روند خوبی را در پیش گرفت به طوریکه در سال جدید، قابلیت ابلاغ دارد.

وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراها، با توجه به تاثیر گذاری چشمگیر بر مخاطبان خود و ترغیب آنان برای شرکت در انتخابات، در وهله اول باعث تحکیم مبانی نظام و در مرحله بعد موجب تقویت امنیت ملی در کشور شد.

نوربخش ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در زمینه انتخابات، به تاسی از توصیه های موکد رهبرمعظم انقلاب اسلامی، حرکت کرد و نقش موثری داشت.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در انتخابات به گونه ای عمل کرد تا تمامی تهدیدها که به نوعی تهدیدی جدی برای دولت، حاکمیت و نظام بود، تبدیل به فرصت شد.

وی ادامه داد: نقش سازمان تامین اجتماعی به عنوان سازمانی که امنیت اجتماعی را تحکیم می کند، در مواقع ضروری به همین نحو است.

نوربخش با بیان اینکه عملکرد سازمان تامین اجتماعی در انتخابات اخیر بسیار مثبت بود، اظهار داشت: این سازمان همواره در معرض یکسری مسائل حاشیه ای است و در مواقعی نیز تشدید می شود. مهم این است که مدیران مختلف این سازمان بتوانند تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این نشست با اشاره به برنامه های عملیاتی حوزه درمان تامین اجتماعی در سال گذشته و جاری، اظهار داشت: طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مهمترین مسائل نظام کشور، تاثیرات بسیاری را در حوزه درمان کشور برجای گذاشت.

محمدعلی همتی تصریح کرد: برنامه های طرح تحول سلامت در ٧ محور، کاهش میزان پرداختی از جیب مردم، حمایت از پزشکان مراکز محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های دولتی، ترویج زایمان طبیعی، ارتقای کیفیت خدمات، راه اندازی اورژانس هوایی و ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان های دولتی، اجرایی شد.

وی با بیان اینکه هزینه های درمان در طرح تحول سلامت باید بازنگری شود، گفت: این طرح جدا از هزینه هایی که برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرد، منافعی نیز برای بیمه شدگان این سازمان به همراه داشت.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در سال جاری، ١٦ برنامه آی تی در حوزه درمان در نظر گرفته ایم، اظهار داشت: ٢٧ برنامه عملیاتی نیز در پیش داریم که ١٦ مورد آن در اولویت اجراست. همچنین در بخش برنامه های کنترل مصارف، ١٦ برنامه به اتمام رساندیم و ١٩ برنامه نیز در دست اجرا داریم.

همتی ادامه داد: تدوین پروتکل بخش های آی سی یو، سی سی یو و ان آی سی یو، تدوین پروتکل بخش آنژیوگرافی و تعویض مفصل، راه اندازی نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد، ایجاد طرح های جدید در زمینه رادیولوژی، سونوگرافی و سی تی اسکن، تقسیم بندی بیماران بر اساس DRG در بیمارستان های میلاد و فیاض بخش، ایجاد کد رهگیری و سنجش اصالت دارو، دسترسی مکانیزه به اسناد طرف قرارداد، اجرای مکانیزه بازرسی از مراکز طرف قرارداد، پرداخت برخط به داروخانه ها و حذف دفترچه درمانی، جمعا به عنوان برنامه هایی است که در کنترل هزینه های ایجاد شده توسط طرح تحول سلامت به کار گرفته می شود.

وی تصریح کرد: ارتقای هتلینگ و رضایت مندی بیشتر بیمه شدگان، شرکای اجتماعی و کادر بیمارستانی، استقرار استانداردهای اعتباربخشی برای بیمارستان های ملکی، نظام ارجاع داخلی، ساماندهی مراقبت سلامت سالمندان تحت پوشش، استاندارد سازی فضای بلوک های زایمان و کاهش آسیب پذیری و ارتقای بیمارستانها در برابر سوانح طبیعی، از مهمترین برنامه های اصلی حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طی سه سال گذشته، گام های بلندی در حوزه درمان تامین اجتماعی برداشته شد، گفت: شکل گیری هلدینگ بیمارستانی، خرید راهبردی، نظام سطح بندی درمان، مراقبت و کنترل عفونت های بیمارستانی، تجمیع آزمایشگاه ها، سیستم مدیریت کیفیت، نوبت دهی تلفنی، سیستم جامع اسناد، اجرای کارت هوشمند، پکس، اطلاع رسانی بر روی گوشی های همراه و DSS، از جمله مواردی است که با اجرای آنها خواهیم توانست در حوزه درمان تامین اجتماعی اقدامات مثمرثمری برای بیمه شدگان برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز