خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

زمان رسیدگی به خواسته‌های بر حق کارگران فرارسیده/صداقت کارگران اثبات شده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۸۸۲

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید جدای از اینکه کارگران کشور با آرای خود از چه کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرده‌اند از رئیس‌جمهور منتخب انتظار دارند که خواسته‌های بر حق آنان را برآورده کند و جامه عمل بپوشاند.

«مهرزاد مویدی» عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: کارگران کشور پیش از انتخابات ریاست جمهوری صادقانه مشخص کرده بودند که از کدام کاندیدا حمایت خواهند کرد. از این رو انتظار دارند که رئیس جمهوری منتخب هم مصرانه پیگیر خواسته‌های آنان باشد.  

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور معیشت آبرومندانه، امنیت شغلی، برخورداری از تشکل‌های مستقل کارگری و اجازه طرح آزادانه مطالبات را مهمترین خواسته‌های کارگران دانست و افزود: دولت امسال با بازپس‌گیری لایحه معیوب اصلاح قانون کار نشان داد که می‌تواند در این جهت گام بردارد.

این فعال صنفی کارگری افزود: از مسوولان بارها خواسته شده است که ضوابط باید طوری باشد که نیروی کار دغدغه از بین رفتن اشتغال خود را نداشته باشد چراکه وقتی کارگر چنین دغدغه‌ای در  حین کار نداشته باشد، با شرایط بهتری برای مجموعه خود کار می‌کند و این موضوع در نهایت به رونق اقتصادی کشور می‌انجامد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه در حال حاضر قراردادهای کوتاه مدت در کارهایی که ماهیت مستمر دارند، بسیار آسیب‌رسان است، گفت: نتیجه این است که کارفرمایان از این قراردادها آسیب می بیند چراکه وقتی کارگر احساس امنیت نکند موجب می شود تعلق کافی به محیط کار نداشته باشد.

وی در پایان افزود: از این رو در 4 سال پیش رو باید فضایی فراهم شود که شاهد بیشترین تعامل میان گروه کارگری کارفرمایی و دولت باشیم تا از این گذر طرف ضعیفتر که کارگران باشند در سطح قابل قبولی به مطالبات خود دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز