خبرگزاری کار ایران

ادامه سرگردانی کارگران شهرداری اهواز برای دریافت معوقات مزدی/تبدیل شدن بی‌اعتنایی مدیران شهری به امری عادی

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۶۴۸

پرداخت نشدن مطالبات مزدی تنها محدود به کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی تحت تکفل دولت و بخش خصوصی نمی‌شود بلکه کارگران شهرداری های کشور نیز مطالبات پرداخت نشده دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گویا بی‌اعتنایی نسبت به پرداخت مطالبات مزدی کارگران شهرداری‌ها در حال تبدیل شدن به یک امر عادی در سراسر کشور است؛ شاهد این ادعا استمرار سرگردانی 72 کارگری است که در ناحیه چهارم شهرداری اهواز مشغول کارند اما از قبل شروع سال جدید تاکنون بابت معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.

از قرار معلوم این کارگران که شماری از آنها بهار سال گذشته و در جریان برپایی یک اجتماع صنفی مشابه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌بودند اکنون بابت دستمزد اسفند ماه و عیدی سال 95 و نیز دستمزد فروردین ماه سال جاری طلبکارند و در پیگیری های خود مدام میان پیمانکار و مدیران شهرداری پاس داده می‌شوند و همین مسئله باعث شده است تا نزدیک به 40 نفر از این جمع برای پیگیری معوقات مزدی خود راهی مراجع تشخیص و حل اختلاف اداره کار بشوند.

این بدحسابی که مشابه آن برای کارگران دیگر شهرداری‌ها اتفاق افتاده‌، در حالی است که مطابق تبصره 1  ماده 13 قانون کار، تمامی مطالبات کارگران پیمانکاری جز دیون ممتازه تلقی شده و همه کارفرمایان اصلی موظف شده‌اند تا در صورت بدحسابی پیمانکار نسبت به پرداخت طلب کارگران اقدام نمایند.

در ارتباط با مشکلات کارگران شهرداری اهواز اگرچه تاکنون تلاش ایلنا برای برقراری تماس با مدیران این مجموعه  بی‌نتیجه باقیمانده اما در مقابل «همایون یوسفی» نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی به ایلنا گفته است که مشکلات مالی نهاد شهرداری باعث این بدحسابی بوده و از طریق دستگاه‌های مرتبط پیگیری‌هایی برای پرداخت مطالبات بر زمین مانده کارگران انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز