خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

تاثیر افزایش آگاهی کارگران بر وعده‌های انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۵۷۳

یک فعال صنفی کارگری معتقد است که افزایش آگاهی قشر کارگر موجب شده است تا مدعیان حضور در گردونه انتخابات ریاست‌جمهوری، در برنامه‌های تبلیغاتی خود وعده حمایت از تامین معاش و امنیت شغلی کارگران را بگنجانند.

«ناصر چمنی»  فعال صنفی کارگری در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن سطح  آگاهی کارگران  مطالبه گری آنان پیوسته در حال افزایش  است و دولت‌ نیز سعی کرده است که در این جهت از کارگران حمایت کند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۳ میلیون کارگر در سطح کشور، افزود: هر دولتی که بر سر کار می‌آید به خوبی متوجه این امر می‌شود که بدون حمایت کارگران نمی‌تواند در انتخابات موفق عمل کند از این رو است که شعار حمایت از معیشت و امنیت شغلی همیشه در کمپین‌های انتخاباتی شنیده می‌شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اقدام دولت برای بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار، تصریح کرد: هر چند دولت باید زودتر از اینها برای بازپسگیری این لایحه معیوب اقدام می کرد اما به هر حال این اقدام دولت نشان داد که نسبت به درک خواسته‌های اصلی کارگران توجه وجود دارد.

این فعال صنفی کارگری در ادامه از نگاه معیشت ستیزانه دولت‌های پس از جنگ انتقاد کرد و افزود: بهبود شرایط معیشتی در کنار برخورداری از امنیت شغلی همیشه در گفتمان مرسوم روابط کار وجود داسته است از این رو قانون کار به گونه‌ای تدوین شده است  که توجه به این دو مهم محقق شود.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی در پایان افزود: تحقق مطالبات صنفی از طریق استقرار تعاونی‌های کارگری در راس واحدهای صنفی کمک فراوانی در جهت جلوگیری از تضییع حقوق کارگران می‌کند چرا که هم اکنون این تعاونی در مجتمع پتروشیمی تبریز حضور دارد و توانسته است که به خوبی بر عملکرد پیمانکاران نظارت کند.

چمنی حمایت دولت و جامعه کارفرمایی کشور از تعاونی‌های کارگری را ضروی دانست و افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه بر افزایش توان تعاونی‌های کارگری تاکید شده است اما  تاکنون حمایت‌ از ناحیه دولت‌ها ضعیف بوده است که همین امر موجب غفلت کارفرمایان از این امر مهم و قانونی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز