خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر کار و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛

سند ملی اشتغال سبز رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۱۹۹

با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و شماری از فعالان بخش خصوصی مراسم رونمایی از سند ملی اشتغال سبز، صبح امروز در دفتر سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و شماری از فعالان بخش خصوصی مراسم رونمایی از سند ملی اشتغال سبز، صبح امروز در دفتر سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: بیشترین همراهی در راه‌اندازی مشاغل سبز از سوی وزارت کار و شخص وزیر کار صورت گرفته است. البته فعالان بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد هم همراهی‌های خوب داشتند.

وی با بیان اینکه مباحث محیط زیست هم اکنون تبدیل به یک گفتمان شده است، افزود:‌ مشاغل سبز با رویکرد بُرد- بُرد ایجاد می‌شود چرا که هم محیط زیست حفظ می‌شود و هم شغل ایجاد می‌شود و اساساً این تصور اشتباه که حفاظت از محیط زیست مانع توسعه است، رد می‌شود.

ابتکار افزود: ما در این راه کمتر به منابع بانکی متکی بودیم و بیشتر به سمت بهینه‌سازی مصرف انرژی و جلوگیری از هدررفت منابع حرکت کردیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به وجود زیرساخت های لازم برای توسعه اشتغال سبز گفت: در در این چارچوب لایحه هوای پاک از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است که در صورت موافقت شورای نگهبان با اجرای این قانون، تثبیت مشاغل سبز انجام خواهد شد.

ابتکار با بیان اینکه در بودجه سال ۹۶ کاهش هدررفت منابع مدنظر دولت بوده است گفت: در این راستا اصلاح الگوهای کشت و کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و دربودجه سال ۹۶ گنجانده شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به بکارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مشاغل سبز گفت: استفاده از توان فارغ‌التحصیلان از دیگر اهدافی بود که باید در حفاظت از مشاغل سخت به کار گرفته می‌شد. همچنین طرح‌های گردشگری با حمایت بخش خصوصی هم در این بین مطرح بود و از آنها به خوبی استفاده شد.

ابتکار در ادامه با اشاره به بهبود شرایط محیط زیستی در تالاب های کشور گفت: هم اکنون مشاغل صیادی، گاومیش‌داری دوباره در تالاب‌های کشور رونق گرفته.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز