خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران:

بهبود معاش، توقع جامعه کارگری/ نامزدهای ریاست جمهوری وعده‌های دروغین ندهند

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۸۱۷

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، یک فعال صنفی کارگری از جامعه کارگری ایران خواست تا با در نظر گرفتن اولویت های صنفی و معیشتی خود در روز انتخابات در پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شوند.

«محمد رضا تاجیک» عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان کارگران در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری جامعه کارگری در انتخابات پیشروی ریاست جمهوری گفت: در راستای ایجاد رونق اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی، ضروری است تا جامعه کارگری ضمن پایبندی به تمامی اصول اخلاقی و قانونی، حمایت خود را متوجه نامزدهایی کند که در برنامه‌های خود، اولویت را بر بهبود وضعیت معیشتی و شغلی نیروی کار از طریق گردش پایدار چرخ تولید و صنعت قرار داده‌اند.

وی متذکر شد که از نظر کارگران توجه به مسئله امنیت شغلی و معیشتی و تقویت چتر حمایت‌های اجتماعی مهمترین مطالبه صنفی قلمداد می‌شود و بنابراین نامزدهایی که در برنامه‌های خود به صورت جدی به مسائلی همچون تامین واقعی و مستمر حداقل معاش متعارف و نیز بارپرداخت تضمین شده بدهی‌های دولت‌ها به سازمان تامین اجتماعی ارائه نمایند، مورد توجه جامعه کارگری خواهند بود.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران یادآور شد: تنها در دولت دهم در نتیجه اجرای غلط طرح هدفمندسازی یارانه ها، جابه‌جایی پی‌درپی مدیران دولتی و همزمانی این اتفاقات با اوج گرفتن تحریم های ظالمانه اقتصادی، شاهد افزایش تورم و اختلاف فاحش درآمد مزدبگیران با هزینه‌های زندگی آنها بودیم.

این فعال صنفی کارگری افزود: اگرچه در دولت یازدهم وعده‌های مربوط به گشایش در به حرکت درآمدن چرخه تولید و به تبع آن ایجاد رونق اقتصادی ملموس و بهبود معیشت کارگران را همچنان باید جزء انتظارات بر زمین مانده محسوب کرد اما در عین حال باید در کارنامه آن از انجام اقداماتی همچون برقراری ثبات مدیران عالی کشوری و تثبیت قیمت تمام شده کالا، خدمات و تورم نسبی به عنوان دستاوردی مثبت یاد کرد. 

وی در عین حال  از تمامی نامزدهای حاضر در این دوره از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری خواست تا در تدوین دربرنامه های پیشنهادی حتما از دانش و تجربه کارشناسان خبره اقتصادی استفاده کنند و در عین حال از دادن وعده های دروغین و غیر قابل اجرا به مردم خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز