خبرگزاری کار ایران

ابراز همدردی معدنچیان طلای آق دره با قربانیان معدن زمستان یورت

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۹۷۷

کارگران معدن طلای آق دره با اعلام تسلیت خود به خانواده های جانباختگان معدن زمستان یورت اعلام کردند؛ خبر مرگ عزیزان شما چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند.

به گزارش ایلنا،در پی وقع حادثه انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت که موجب جانباختن تعدادی از معدنچیان شده است گروهی از کارگران معدن طلای آق دره در استان آذربایجان غربی این حادثه تلخ را به خانواده معدنچیان جان باخته تسلیت گفتند وبا آنها همدردی کردند.

متن پیام همدردی کارگران آق دره بدین شرح است:

این  حادثه چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

می‌گویند کار در معدن، سخت‌ترین کار دنیاست. طعم تلخ این جمله را بهار سال گذشته چشیدیم. وقتی  ضربات خشک شلاق، بی‌احساس و لعنتی آوار می شدند بر روی تنمان.

 ۴۳ نفر، چهل وسه نفر معدن کار زحمت‌کش که احتمالاً از شدت فشار کار در قلب زمین، پیرتر از چیزی که واقعاً بودند به نظر می‌رسیدند؛ ۴۳ معدن کار که احتمالاً پوست‌های کلفت و آفتاب‌سوخته دست‌هایشان صورت نرم کودکانشان را خراش می‌داد؛ حالا دیگر بین ما نیستند. رفته‌اند آن بالا. جایی نزدیک‌تر به خدایی که خیلی بیشتر از اینجایی‌ها دوستشان دارد.

مزه تلخ خبر پرواز معدنچی‌ها، مرثیه‌ی رنج و سختی مردمان این سرزمین است. مرثیه تمام‌نشدنی سخت‌کوشی ِ مردمانی که پی لقمه‌ای حلال و زیستنی آبرومند بودند. نگذاریم درد رنج این فرشته‌های آفتاب‌سوخته، وسط هیاهوی انتخابات گم‌وگور شود. باید یادشان را زنده نگه‌داریم، فاتحه بخوانیم، شمع روشن کنیم و اشک بریزیم برای مردانی که مرزهای مردانگی را جابجا کردند. برای مردان رنج، فرشتگان زحمت، پروانه‌های معدن زمستان یورت.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز