خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

حضور رئیس جمهور در جمع کارگران مصیبت‌دیده جای تقدیر دارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۸۳۰

چنگیز اصلانی گفت: اگر منصفانه نگاه کنیم، حضور رئیس جمهور در بین کارگران درد کشیده و مصیبت‌دیده، آنهم در شرایطی که از همه طرف تحت فشار است و همه قصد دارند تخریبش کنند، قابل تقدیر است؛ ولی ما کارگران از ایشان می‌خواهیم به عنوان بالاترین مسئول اجرایی کشور، بینی و بین‌الله با سهل‌انگاری ها برخورد کند.

چنگیز اصلانی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با حادثه معدن زمستان یورت در استان گلستان گفت: فعالیت تشکل‌های کارگری در طول دهه‌های گذشته، مبارزه برای کسب جایگاه و حقانیت جامعه کارگری بوده‌است.

وی افزود: این کارگر است که چرخ‌های مولد اقتصاد را می‌گرداند و برای آقایان بالادستی، ثروت تولید می‌کند؛ این کارگر است که ارزش و سرمایه اقتصاد کشور است ولی متاسفانه قدرش دانسته نمی‌شود.

اصلانی با بیان این که بدخواهان جامعه کارگری بدانند که کارگران شرافتمندانه کار می‌کنند و هر روز در معرض خطرات بسیار قرار دارند، افزود: کارگران در معدن یورت، در واقع برای آسایش بعضی قدرناشناسان اقتصادی جان دادند، برای آنها که در کاخها نشسته‌اند و از اوضاع معیشتی محرومان بی‌خبرند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان تصریح کرد: همیشه فریاد زده‌ایم و باز هم می زنیم که حق کارگران تضییع شده؛ کارگران نه امنیت شغلی دارند و نه امنیت جانی و حادثه معدن یورت، سندی است زنده برای همین ادعا.

وی ادامه داد: مالکیت معدن به هرکس که تعلق دارد، برای ما کارگران مهم نیست، مهم این است که نتوانسته‌اند مدیریت کنند و بایستی قانون با آنها به شدت برخورد کند.

اصلانی تاکید کرد: کسانی که بی توجهی کرده‌اند، کسانی که وظیفه نظارتی خود را عمل نکرده‌اند؛ همه مسببین و مقصرین بایستی در مقابل قانون پاسخگو باشند.

وی به حضور رئیس جمهور در معدن یورت اشاره کرد و گفت: اگر منصفانه نگاه کنیم، حضور رئیس جمهور در بین کارگران درد کشیده و مصیبت‌دیده، آنهم در شرایطی که از همه طرف تحت فشار است و همه قصد دارند تخریبش کنند، قابل تقدیر است؛ ولی ما کارگران از ایشان می‌خواهیم به عنوان بالاترین مسئول اجرایی کشور، بینی و بین‌الله با سهل‌انگاری ها برخورد کند؛ این حضور بایستی به یک اقدام عملی مبدل شود، بایستی کارگران ثمره این حضور را ببینند تا شاید اندکی، فقط اندکی زخم هایشان مرهم پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز