خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

وزارت صنعت وضعیت معدن یورت را ایمن ارزیابی کرده بود/ بازرسی اداره کار نیم ساعت قبل از حادثه در محل بود

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۴۴۲

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساعاتی پیش وارد شهرستان آزاد شهر شد تا بر عملیات امداد رسانی به 26 کارگر محبوس شده معدن زمستان یورت آزاد شهر نظارت داشته باشد. وزیر صنعت ربیعی را در این سفر همراهی می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی ربیعی وزیر کار و تعاون، رفاه اجتماعی در سفر امروز خود که به دستور آقای رییس جمهور به شهرستان آزادشهر انجام شده بود، اظهار داشت: من امروز به اتفاق آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به اینجا آمده ام تا از نزدیک بر عملیات امدادرسانی نظارت داشته باشیم.

ربیعی افزود: هم اکنون نیازمندی هایی وجود دارد و تجهیزات  لازم همگی مستقر شده اند . البته 26 کارگر و 9 نفر از پیمانکاران این معدن در عمق زمین محبوس هستند.

وی با بیان اینکه معدن زمستان یورت آزادشهر افقی است، تصریح کرد: باید به این نکته هم اشاره کرد که این معدن افقی است و امداد رسانی به خاطر گاز زیاد که متصاعد می شود با مشکل مواجه شده است.

ربیعی افزودک  هم اکنون امداد گران تا عمق 800  متر پیشروی کردند که باید بتوانند تا عمق 1300 متر جلو بروند  تا ضمن اینکه از یک مسیر هوا وارد می کنند تونل های دیگری برای دفع گاز حفر کنند  و عملیات سرعت بگیرد .

وی اشاره به بازرسی انجام  شده از این معدن تصریح کرد: بازرسان کار نیم ساعت قبل از حادثه از محل معدن بازدید کرده بودند اما بی احتیاطی موجب وقوع این حادثه شده است.

وی در خصوص علت وقوع این حادثه افزود: لکوموتیوی که زغال می آورد در 700 متری باطری اش تخلیه می شود اما به جای اینکه باطری آن تعویق شود از روش باطری به باطری  استفاده می کنند که علت انفجار نیز همین موضوع بوده است.  البته  گاز متان هم قدرت انفجاری بالایی دارد .

ربیعی در پایان گفت: آقای نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن وتجارت در این سفر حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز