خبرگزاری کار ایران

گرفتاری کارگران امین‌موکت قزوین برای بازنشستگی پیش از موعد

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۰۳۳

جمعی از کارگر کارخانه امین موکت قزوین می‌گویند، که با وجود اینکه در محیط کار مستقیما با مواد شیمیایی در تماس هستند و کارشان مشمول قانون سخت و زیان آور می شود، انا نمی‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش موعد استفاده کنند.

جمعی از کارگران کارخانه امین موکت قزوین به ایلنا می‌گویند با وجود اینکه کارهایشان مشمول قانون سختی و زیان آور می‌شوند و بین ۲۱ تا ۲۳ سال نیز سابقه کاری دارند اما امکان استفاده از فرصت بازنشستگی پیش از موعد را ندارند.

 این کارگران که ۱۳ نفرشان رسمی و و ۷ نفر از آنها قراردادی هستند در بخش های رنگ و رزین، الیاف سازی، تولید و تکمیل کار می‌کنند و عموما ودر محیط کار مستقیما با مواد شیمیایی تماس دارند.

این در حالی است که به گفته‌ کارگران امین موکت تا پیش از این شمار قابل توجهی از همکارنشان که موقعیت شغلی مشابهی داشتند توانستند با مزایای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته بشوند.

کارگران مذکور مدعی هستند که حرفه آنها دارای ماهیتی سخت و زیان آور است و حتی در صورت رعایت اصول ایمنی بازهم باید حق استفاده از بازنشستگی پیش از موعد را برای آنها محفوظ نگهداشت.

مطابق آیین نامه جدید مشاغل سختی و زیان آور  مصوب سال ۸۵ مشاغلی که شامل این قانون می‌شوند را به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول مشاغلی هستند که دارای ماهیت سختی و زیان آور هستند و حتی در صورت استفاده از تمهیدات بهداشتی و ایمنی بازهم سخت و زیان آور باقی می‌مانند.

دسته دوم مشاغلی هستند که از نظر محیطی سخت و زیان آور محسوب شده و در صورت رعایت استانداردهای ایمنی کار از شمول سختی کار خارج می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز