خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از محسن مهرعلیزاده؛

نمی توان از کارگران توقع ظاهربینی داشت

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۱۶۸

دکتر محسن مهر‌علیزاده، از نامزدهای انتخابات پیشروی شورای اسلامی شهر تهران، به مناسبت روز جهانی کارگر پیامی را صادر کرد که در آن از توقع ساده‌لوحانه برخی سیاستمداران برای فراموشکاری و ظاهری بینی کارگران انتقاد شده است.

به گزارش ایلنا، دکتر محسن مهر‌علیزاده، از نامزدهای انتخابات پیشروی شورای اسلامی شهر تهران، به مناسبت روز جهانی کارگر یادداشتی را منتشر کرده که متن کامل آن به شرح ذیل است:

فرا رسیدن روز جهانی کارگر را به تمامی کارگران زحمتکش، خلاق و پرتلاشی که روز و شب در مسیر حرکت به سوی قله های شکوه، عزت و عظمت ایران اسلامی تلاش می نمایند، تبریک عرض می کنم. «کار»؛ فعالیت حیاتی و تجلی جوهره بشری بوده و بستری مناسب جهت زندگی شرافتمندانه، یکی از ستون های اساسی بقای جامعه می باشد. چه بسا در تاریخ تمدن ملی و دینی ما، ارزش کار و کارگر همپای نیروهای محافظ کشور بوده است.

ز هر پیشه‌ای کارگر خواستند / همی شهر ایران بیاراستند

به هر سو فرستاد بی‌مر سپاه /ز دشمن همی داشت گیتی نگاه

اصلی ترین مشکل جامعه کارگری ایران، عدم آگاهی و  اعتقاد سیاستگذاران به یک نظریه مشخص و همه جانبه نگر اقتصادی می باشد. حمایت از کارگران به اقدامات بخشی، تبلیغاتی، عوامفریبانه و تجلیل های  بی محتوا در مناسبتهایی خاص منحصر گردیده است و در مقابل؛ برگزاری مناقصه برای انتخاب نیروی کار، کارگران را به سمت حداقل ها در حوزه دستمزد، ایمنی و بهداشت برده و تاسف بار تر آنکه برخی سیاستمداران ما همچنان ساده لوحانه انتظار دارند که کارگران، تبعیض های ضد حقوق بشری را فراموش کرده و تجلیل های ظاهری را باور کنند.

با توجه به محوریت نیروهای کارگری در اقتصاد و  امور شهری ، اعتقاد و التزام عملی به یک نظام اقتصادی تجربه شده در سطح جهانی، انسان محور و ارزش گذاری عادلانه خدمات کارگران باید محور برنامه ریزی ها، تصمیمات و سیاستگذاری های دولتی و شهری قرار گیرد.  پرهیز از تبعیض های ناروای حقوقی در انعقاد قراردادهای شکلی، روزمزد و کارموقت، تلاش برای تقویت نهادهای صنفی و رسانه ای کارگری، گسترش و تنوع انواع بیمه های پوششی و آینده نگر و از همه مهمتر بستر سازی برای برقراری ارتباط ارگانیک و هم افزا بین کارگران و کارفرمایان، از حداقل اقداماتی است که سیاستگذاران و تصمیم گیران می توانند و لازم است با هدف زمینه سازی رشد و تعالی کارگران انجام دهند.

امید است، حداقل در روزی که به نام این قشر زحمت کش نامگذاری گردیده است، کارگران بتوانند خواسته های خود را در فضای رسانه ای آزاد و بدون ترس و عقوبت به گوش مسئولین برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز