خبرگزاری کار ایران

روز کارگر فرصتی برای تجلیل از مقام کارگر است

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۰۹۲

استاندار قزوین گفت: روز کارگر فرصتی برای تجلیل از خدمات ارزشمند کسانی است که با تلاش خود چرخ های اقتصادی را به چرخش درآورده اند و به اقتصاد کمک کرده اند.

«فریدون همتی »روز گذشته (یکشنبه دهم اردیبهشت ماه) در همایش بزرگداشت هفته کارگر در شهر صنعتی البرز اظهارداشت: بخش اقتصاد کشور برای ما بسیار مهم است و به همین دلیل در استان، اشتغال و تولید را محور کار قرار داده ایم تا به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

وی افزود:آمریکا زمانی که نتوانست باتحمیل جنگ و توطئه های دیگر به ما آسیب برساند با تحریم اقتصادی در صدد برآمد تا بتواند برای ما مشکل ساز باشد که در این مسیر هم با تدبیر رهبری و دولت به اهدافش نرسید.

همتی  تصریح کرد: در خصوص بنگاه‌های زودبازده باید اذعان کرد این ایده به دلیل عدم نظارت درست به نتیجه نرسید و نتوانست اهداف تعیین شده را محقق کند.

وی اضافه کرد: برخی واگذاری‌ها در زمان تحریم به افرادی که اهلیت نداشتند موجب شد کارخانه‌های بزرگ از قبیل کنتورسازی با مواد اولیه بی‌کیفیت به تولید ادامه داده و اجناس این شرکت به وسیله بازار هدف خریداری نشود و بدهی یک هزار میلیارد تومانی برای شرکت کنتورسازی رقم بخورد وامروز با بحران کارگری در این واحد روبرو شویم.

استاندار قزوین  در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: تأمین اجتماعی با بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی روبروست وبرای تأمین نیازهای بیماران و افراد تحت پوشش خود با مشکل مواجه است و به همین دلیل برخی نهادها و بخش خصوصی با این سازمان همکاری نمی کنند.آقای همتی استاندار اظهارداشت: با همه مشکلات اقتصادی در استان قزوین توانستیم در سال گذشته ۶۷۵ میلیون دلار صادرات داشته باشیم و ۱۳ هزار شغل جدید با بیمه تأمین اجتماعی ایجاد کنیم که کار بزرگی است.

استاندار اضافه کرد: مدیران دولتی از نظر قانونی نمی‌توانند صاحب یک واحد تولیدی را مجبور به تولید کنند و برای افزایش تولید راهکاری جز تکیه بر کارگران و دانش متخصصان نیست و باید با اصول مناسب در جستجوی بازارهای جهانی بود و محصول مرغوب تولید کرد.

وی اضافه کرد: باید با تولید محصولات مرغوب کاری کنیم تا مصرف‌ کنندگان داخلی و خارجی محصولات ایران را به سایر محصولات ترجیح دهند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور دستورپذیر نیست و باید عرضه، تقاضا، قیمت و کیفیت در کنار یکدیگر قرار گیرد تا مشکل اقتصاد کشور برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز