خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از کارگران؛

محجوب: کارگران خواهان تکریم عملی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۰۰۹

دبیر کل خانه‌کارگر تاکید کرد که کارگران خواهان تکریم عملی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا بقاییان در مراسم تجلیل از کارگران با اشاره به نام‌گذاری سال 96 از سوی رهبر انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید خواستار عملیاتی‌شدن این شعار شد و افزود: در این‌باره کارگران و کارفرمایان از دولت و مجلس انتظار دارند با برداشتن موانع تولید گام بردارند.

عضو هیات‌مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی افزود: به‌صورت مشخص بخش کارگری خواستار آن است که مقررات قانون کار برای تامین حقوق اجتماعی کارگران شاغل و بازنشسته مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین بخش کارفرمایی نیز خواهان آن است تا فضای کسب و کار برای حمایت از سرمایه‌داران واقعی صنعتی و محدود شدن فضای کار سوداگران تغییر کند.

در ادامه این مراسم محمدرضا کاتب عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن بزرگداشت تقارن روز جهانی کارگر با روز جانباز گفت: برگزاری مراسم تجلیل از فعالان صنفی کارگری زمانی معنا دارد که در راستای عملیاتی شدن فرهنگ کار و کارگر در جامعه اقدام کرده باشیم.

وی افزود: سالی‌که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده باید توجه به مسایل مربوط به امور کار و تولید به صورت جدی‌تری مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کارگران ستون فقرات جامعه تولید هستند افزود: وقتی قرار است از طریق رونق اقتصادی اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی داشته باشیم باید به سمت وابستگی کمتر به واردات کالاهای خارجی حرکت کنیم.

بقاییان با بیان اینکه در حال حاضر ارزش واردات کالاهای خارجی از 25 میلیارد دلار به حدود پانزده میلیارد دلار کاهش یافته است افزود: این مساله می تواند به خودی خود یک دستاورد محسوب کرد اما باید برای این رقم در سال پیش رو بیش از پیش به سمت شکوفایی اقتصاد ملی حرکت کنیم.

وی افزود: متاسفانه در ایران هنوز فرهنگ مصرف کالاهای ملی نهادینه نشده و این درحالی است که در این‌باره هم مردم یعنی کارگر ، کارفرما ، مسوولان و مصرف کنندگان به یک اندازه سهم دارند و نمی توانیم توقع داشته باشیم که مثلا با آمدن یک فرد به عنوان رییس جمهور مساله برطرف شود.

علیرضا محجوب دبیر کل خانه‌کارگر افزود: ضمن تبریک مناسبت روز جانباز و روز کارگر از همه کارگران دعوت می‌کنم در مراسمی که فردا به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار می‌شود شرکت کنند و با یادآوری اینکه بزرگترین تجلیل از مقام کارگر توسط بنیانگذار فقید انقلاب‌اسلامی به عمل آمده گفت: گرامیداشت روز کارگر یعنی آن‌که کارگران را فراموش نکنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از موارد شاهدیم به‌صورت زبانی و نوشتاری برای شأن و مقام کارگر ارزش قائل می‌شوند، افزود: کارگران خواهان تکریم عملی هستند و این یعنی امنیت‌شغلی و معیشتی بیمه‌های شاغل و بازنشسته تامین شود.

همچنین مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با یادآوری شعار سال 96 افزود: نهادهای صنفی کارگری نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی دارد.

فرزاد یوسفی با بیان اینکه در حال حاضر نهادهای صنفی کارگری در استان تهران از موقعیت مطلوبی برخوردار است و افزود: در 4 سال گذشته شوراهای اسلامی کار نمایندگان کارگران، انجمن های صنفی کارگری و کانون‌های مربوط به کارگران بازنشسته به ترتیب 52، 60، 84، 24 درصد افزایش داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد نهادهای صنفی کارگری فعال در سراسر کشور به 9600 رسیده، افزود: این مهم جز با مساعدت کارگران و فعالیت مثبت نهادهای صنفی آنها محقق نشده است.

یوسفی همچنین درباره ابلاغیه سال گذشته دولت درباره الزام کمیته و دستگاه‌های دولتی در کشور برای دعوت از نمایندگان صنفی کارگری در جلسات تصمیم گیری یاد کرد و افزود: بر این اساس این ابلاغیه که بهمن‌ماه سال گذشته توسط معاون اول رییس‌جمهوری از سوی وزارتخانه سازمان‌ها و کمیسیون‌های دولتی  ابلاغ شده از این پس باید در امور مرتبط با مسایل صنفی کارگران حتما از نهادهای صنفی مربوطه نظرخواهی شود. این  مساله هم باید به عنوان دستاوردهای دولت در زمینه توجه به مساله صنفی کارگران یاد بکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز