خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد؛

630 هزار شغل پارسال در کشور ایجاد شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۶۵۸

با وجود مشکلات اقتصادی پارسال 630 هزا فرصت شغلی در کشور ایجاد شد

به گزارش ایلنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با وجود مشکلات اقتصادی پارسال 630 هزا فرصت شغلی در کشور ایجاد شد.

«سید حمید کلانتری» شنبه در آیین گرامیداشت روز کارگر در اردبیل افزود: در استان اردبیل نیز 22 هزار شغل ایجاد شده و این روند در کشور نشان می دهد که کارها در جهت رونق در حال حرکت است. 

وی بیان کرد: در این مدت با اقدام های انجام یافته فضای کسب و کار بهبود یافته و رتبه کشور از 150 به 120 ارتقا یافته اما این امر برای دولت تدبیر و امید راضی کننده نبوده و باید این رتبه تا 60 ارتقا یابد. 

وی به اهمیت تعاونی ها در ایجاد زمینه های شغلی اشاره کرد و افزود: در کشور 95 هزار تعاونی فعال وجود دارد و این میزان همچنان باید افزایش یابد تا زمینه کسب و کار و اشتغال بیشتری در کشور ایجاد شود. 

کلانتری توجه دولت به مسایل کارگری را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: با اینکه نرخ تورم در کشور 10 درصد بود اما میزان افزایش حقوق کارگری بالاتر از نرخ تورم و 14 درصد شد و این نشان از توجه دولت به قشر زحمتکش کارگری می باشد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان اردبیلی نیز در این آیین از ایجاد 22 هزار شغل در استان در سه سال گذشته خبر داد و گفت: 13 هزار و 125 نفر از این تعداد توسط بخش خصوصی ، پنج هزار و 342 نفر در بخش تعاون و سه هزار و 752 نفر نیز از طریق مشاغل خانگی صاحب کار شده اند. 

قاسم رحیمی بیان کرد: هم اکنون 98 هزار کارگر بیمه شده در استان اردبیل وجود دارد. 

او اضافه کرد: در سال گذشته با تزریق 2 هزار و 500 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان سه هزار و 500 شغل تثبیت شده و برای 300 نفر نیز زمینه شغلی جدید ایجاد شد. 

در این آیین از کارگران و کارفرمایان نومنه استان اردبیل تجلیل شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز