خبرگزاری کار ایران

در اولین روز هفته کارگر صورت گرفت؛

حضور وزیر کار و دبیرکل خانه کارگر در ایستگاه آتش‌نشانی حسن‌‌‌آباد/ قول پیگیری برای مطالبات صنفی آتش‌نشانان

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۰۳۷

در بامداد نخستین روز هفته کارگر سال ۹۶، وزیر کار و دبیرکل خانه کارگر با حضور در ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی تهران نسبت به شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو ادای احترام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی و علیرضا محجوب در بازدید مشترک خود از ایستگاه شماره یک آتشن شانی واقع در میدان حسن‌آباد تهران، با ادای احترام به شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو به ماموران ایستگاه شاخه‌های گل توزیع کردند.

در این مراسم که محسن سرخو رییس فراکسیون کارگری شورای شهر نیز حضور داشت، ماموران آتش‌نشانی به طرح دوباره مطالبات صنفی خود پرداخته و  اعلام کردند که ما سیاسی نیستیم و از مسئولان شهری انتظار داریم که خواسته‌های صنفی ما را پیگیری کنند.

محرومیت ماموران آتش‌نشان مشمول قانون استخدام کشوری، تعلق نگرفتن برخی مزایای مزدی به آتش‌نشانان کارگر، محاسبه نشندن برخی مزایای مزدی دوران اشتغال در مستمری دوران بازنشستگی و مسئله مسکن کارکنان سازمان آتش‌نشانی از جمله مطالبات مطرح شده ماموران این ایستگاه بود.

علی ربیعی در مواجهه با این خواسته‌ها گفت: تمامی مطالباتی را که بتوان از طریق دولت پیگیری کرد، دنبال خواهم کرد.

وزیر تعاون در عین حال با یادآوری اینکه پس از حادثه پلاسکو نهایت تلاش خود را برای پیگری مطالبات خانواده‌های شهدا آتش‌نشان انجام داده است، گفت از جمله این خواسته‌ها اشتغال حداقل یکی از اعضای خانواده این بازماندگان بود که از طریق هیات دولت پیگیر آن هستم.

همچنین علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز درباره مشکل بازنشستگی کارکنان آتش نشانی گفت: باوجود آنکه ماموران آتش نشانی صرف نظر نوع قرارداد استخدامی به طور یکسان در معرض عوارض سخت و زیان‌آور هستند اما آن دسته از ماموران آتش‌نشانی که کارمند محسوب می‌شوند، نمی‌توانند از این حق قانونی استفاده کنند.

او با بیان اینکه مشکل پیش آمده نتیجه اشتباهی است که توسط مدیران و مسئولان ادوار گذشته شهری اتفاق افتاده است، گفت: آن زمان با وجود اینکه فضای شورای شهر تهران برای حل مسئله بازنشستگی و سخت و زیان‌آور بودن ماموران کارمند آتش‌نشانی مساعد بود، اما در نهایت مسئولان مربوطه مرتکب اشتباه شده و با واگذاری این مسئولیت به هیات دولت و سازمان مدیریت این مشکل را بوجود آوردند.

دبیرکل خانه کارگر افزود: در نتیجه مداخله دولت در تنظیم مقررات بازنشستگی پیش از موعد آتش‌نشانان کارمند، شرایط سنی و سابقه‌ای به خودی خود دیگر ارزشی ندارد وبرای برون رفت از این وضعیت باید موضوع بار دیگر در هیات دولت مطرح شود. برای همین از وزیر تعاون، کار و رفا اجتماعی می‌خواهیم که از طریق کمیسیون اجتماعی هیات دولت پیگیر مشکل بوجود آمده باشد.

همچنین محسن سرخو رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز با تائید این مشکل در مورد گرفتاری ماموران آتش‌نشانی بازنشسته صحبت کرد و  گفت: از جمله این گرفتاری‌ها این است که در محاسبه گروهی از ماموران بازنشسته‌ آتش‌نشانی، مزایای مزدی دوران اشتغال آنها لحاظ نمی‌شود و همین مسئله موجب شده تا در آمد این گروه از کارکنان آتش‌نشانی پس از بازنشسته شدن به طور چشمگیری کاهش یاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز