خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد:

وحدت و یکصدا شدن کارگران، راه مقابله با هجمه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۶۳

دبیر کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار استان تهران می‌گوید، بازپس گیری لایحه اصلاح قانون کار فصل مشترک مطالبات همه تشکل‌های صنفی کارگری کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،«حسین حبیبی» دبیر کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار استان تهران در جلسه کارخانه داروسازی جابربن حیان اظهار داشت: بازپس گیری لایحه اصلاح قانون کار  فصل مشترک مطالبات تشکل‌های کارگری کشور است.

حیبی افزود: از این رو از دولت می‌خواهیم که به منظور جلب حمایت کارگران هر چه سریعتر این لایحه را از مجلس پس بگیرد.

حبیبی با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون کار آزادی‌های به رسمت شناخته ضد در قانون اساسی را مخدوش می‌کند، گفت: این لایحه هیچ مبنای حمایتی ندارد از این رو از همان ابتدا خواهان بازپس‌گیری آن توسط دولت گذشته بودیم اما با تعلل‌هایی که از سوی دولت گذشته صورت گرفت بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار در دستان دولت یازدهم افتاد.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: چندین تجمع صنفی در اعتراض به این لایحه در مقابل مجلس و ارگان‌های دیگر دولتی برگزار شد. در این تجمعات به صراحت خواسته‌ خود را مطرح کرده‌ایم و دولت نیز قول مساعد داده بود که هر چه سریعتر برای بازپس گیری این لایحه اقدام کنند.

حبیبی در ادامه با اشاره به ماده 7 قانون کار و اصلاحات صورت گرفته بر روی آن در لایحه اصلاح قانون کار تصریح کرد: ماده 7 قانون کار تکلیف حاکمیت اراده کارگران  بر عقد قراردادهای کار را مشخص کرده است اما حذف تبصره 2 این ماده در لایحه اصلاح قانون کار حاکی از آن است که عده‌ای چندان تمایلی به حاکمیت اراده کارگران در قراردادهای کار ندارند.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه در گذشته رابطه استاد شاگردی بر روابط کار حکم‌فرما بود، گفت: این حکم‌فرمایی اراده کارگران بر سرنوشت خود را تضعیف کرده بود. این نوع نگرش در روابط کار دوران معاصر جای بحث ندارد اما لایحه اصلاح قانون کار که ابتر و مخرب بودن آن اثبات شده است قصد دارد که همان چارچوب استاد شاگردی را بار دیگر بر روابط کار بنیان گذارد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کارگر تصریح کرد: با مشارکت کارگران و تشکل های کارگری در برنامه‌های هفته کارگر اثبات می‌کنیم که وحدت کارگران برای مقابله با هجمه‌ها شدنی است و تنها راه پیش روی کارگران وحدت و یکصدا شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز