خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران:

حمایت از اشتغال و تولید نیازمند تقویت چارچوب‌های حمایتی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۸۸۱

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه سال گذشته برای کارگران پرمخاطره‌ بود، گفت: کارگران نیازمند تقویت چارچوب‌های حمایتی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  ناصر برهانی (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در جلسه کارخانه داروسازی جابربن حیان اظهار داشت: سال 95 سال پرمخاطره‌ای برای کارگران و خانواده‌های آنها بود چراکه در قالب لایحه اصلاح قانون کار به حقوق آنها هجمه‌هایی وارد شد.

وی با بیان اینکه امسال سال حمایت از تولید و اشتغال نام دارد؛ تصریح کرد: حمایت از اشتغال و تولید نیازمند تقویت چارچوب‌های حمایتی است و از میان برداشتن این نظام حمایتی که قانون کار در رأس آن قرار دارد لطمات جبران‌ناپذیری به بنیان‌های تولید وارد می‌سازد.

برهانی افزود: حال در شرایطی به سر می‌بریم که می‌بینیم قانون کار با انواع آیین‌نامه و بخش‌نامه‌ها آسیب‌پذیرتر از گذشته شده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در ادامه افزود: تشکل‌های کارگری به صورت پی در پی خواستار بازپس‌گیری این لایحه شده بودند.

وی در ادامه افزود: گر چه باید اصلاحاتی در قانون کار صورت بگیرد اما مبنای این اصلاحات باید رعایت سه‌جانبه‌گرایی و درنظر گرفتن کارگران به عنوان یک ضلع از شرکای اجتماعی باشد.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص ادغام بخش درمان تامین اجتماعی تصریح کرد: ادغام بخش درمان تامین اجتماعی بدون اجازه کارگران و به صورت کلی بیمه‌شدگان ممکن نخواهد بود و از آنجا که کارگران و نمایندگان آنان هیچ رضایتی در این خصوص ندارند پس مطرح شدن این بندها هم بیهوده خواهد بود.

وی افزود: کمیسیون نظارت بر درمان طی 25 سال گذشته سعی داشت در بحث‌های درمان و حمایت‌های درمانی از کارگران تمام تلاش خود را انجام دهد و این کار در استان تهران به عنوان الگوی تصمیم‌گیری‌ها، به شیوه مناسبی ممکن شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز