خبرگزاری کار ایران

کاهش 50 درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در دولت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۸۵۲

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از کاهش قدرت خرید بازنشستگان در دولت گذشته خبر داد و گفت:افزایش صعودی نرخ تورم به نسبت نرخ مصوب سالانه افزایش حقوق منجر به کاهش قدرت خرید بازنشستگان در دولت گذشته شده است.

به گزارش ایلنا، محمود اسلامیان در نشست خبری امروز دوشنبه – چهارم اردیبهشت ماه -با بیان اینکه از سال 89 تا 92 قدرت خرید بازنشستگان حدود  50 درصد کاهش یافت، افزود: متاسفانه در دولت گذشته نرخ تورم  بالا بود و افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم صورت نگرفت، به عنوان نمونه تورم در سال ٩١، ٣٠.٥ درصد بود که افزایش حقوق ١٥ درصد بوده است.

اسلامیان با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری حدود یک میلیون و ٣٢٤ هزار و ٦٥٨ بازنشسته تحت پوشش دارد، افزود: طی چهار سال گذشته حقوق بازنشستگانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کردند ٣٢.٣ درصد بیشتر از نرخ تورم افزایش یافت و میزان حداقل حقوق در سال ٩٦ نسبت به ٩٢ ، ٢.٣ برابر شده است.

وی در ادامه به تبعیض  موجود بین حقوق بازنشسته‌ها و شاغلان تصریح کرد: طی چهار سال گذشته با برنامه دولت در زمینه کاهش تورم و همچنین افزایش حقوق سعی شد که این فاصله جبران شود به طوری که در سال ٩٣ نرخ تورم ١٥.٦ درصد بود اما حقوق ٢٠ درصد افزایش یافت.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در دولت تدبیر و امید حقوق بازنشستگانی که حداقل حقوق را دریافت می کردند ٣٢.٣ درصد بیشتر از نرخ تورم افزایش یافت و میزان حداقل حقوق در سال ٩٦ نسبت به ٩٢ ،٢.٣ برابر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگرچه اقداماتی که  انجام شده باعث بهبود وضعیت بازنشستگان شده است تصریح کرد: البته بازنشسته ها هنوز راضی نیستند و ما نیز راضی نیستیم و معتقدیم این روند ترمیمی ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تسهیلات پرداختی به بازنشستگان اشاره و اضافه کرد: تعداد وام پرداختی از ٣٩ هزار و ٣٧ فقره در سال ٩٢ به ٢٥٠ هزار فقره درسال٩٥ رسیده است.

اسلامیان همچنین به پرداخت آنلاین حقوق در ٣١ استان اشاره و اظهار کرد: بنا به تصمیم هیات محترم دولت تدبیر و امید از مرداد ٩٥، سرمایه بیمه عمر و حادثه بازنشستگان و مستخدمین رسمی دستگاه های اجرایی از ٣ میلیون تومان در سال ٩٢ به ٥ میلیون در سال ٩٥ رسیده است.

وی به وصول بخشی از مطالبات شرکت پتروشیمی جم از فردی به نام م.ر که ماحصل نقل و انتقال چندین میلیارد دلار منابع ارزی است که در اثر تحریم ها ایجاد شده است اشاره و تصریح کرد: همچنین ٥١ درصد از سهام شرکت مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان خریداری شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال ٩٢ کف حقوق ٤٩٠ هزار تومان بوده که امسال به یک میلیون و ١٥٠ هزار تومان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز