خبرگزاری کار ایران

فعالان مدنی و کارگری مطرح کردند؛

ابهام در اجرای طرح بیمه کولبران/بیمه کولبران بیشتر یک فضاسازی رسانه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۷۲۲

فعالان کارگری می‌گویند مشخص نیست طرحی که تحت عنوان بیمه کولبران مطرح شد، چطور قرار است پیگیری شود.

جمعی از فعالان مدنی و کارگری در تماس با ایلنا از ابهام در اجرای طرح بیمه کولبران خبر دادند.

به گفته این فعالان، در زمینه اجرای این طرح ابهاماتی وجود دارد و سوالاتی در این میان وجود دارد که بی‌پاسخ مانده است. اول از همه این که مشخص نیست کدام گروه از کولبران قرار است بیمه شوند و درثانی، مکانیزم این بیمه به چه شکل است. آیا کولبرانی که از طریق مرزهای پرخطر تردد می‌کنند مشمول این طرح خواهند شد یا نه و در صورت بروز هر نوع حادثه، به آنها و خانواده‌هایشان غرامتی پرداخت می‌شود؟

این ابهامات در حالی مطرح می‌شود که در عمل، متولی اصلی طرح بیمه کولبران مشخص نیست. در اسفند ماه سال گذشته، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس از کلیدخوردن این طرح خبر داد و گفت: طرح بیمه کولبران از نیمه دوم فروردین 96 اجرایی می‌شود.

فعالان کارگری می‌گویند: بیمه کولبران بیشتر یک فضاسازی رسانه‌ای است تا یک طرح قابل اجرا؛ می‌گویند مسئولان به‌جای صحبت از طرح‌های بدون ضمانت اجرایی و در عمل ناکارآمد، بهتر است به فکر ایجاد فرصت‌های شغلی شایسته و پایدار در منطقه مرزی کردستان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز