خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر کار در همایش مدیران سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی در دولت گذشته متحمل زیان‌های هنگفتی شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۵۱۸

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که پوشش‌های حمایتی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم به رضایتمندی بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی انجامیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالحسن فیروزآبادی در همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی که با موضوع تامین اجتماعی برنامه‌محور، پشتوانه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما در حال برگزاری است؛ با بیان اینکه پوشش‌های حمایت‌گرایانه سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم موجب رضایتمندی بیمه‌شدگان این سازمان شده استٰ تصریح کرد: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند. از این رو سازمان تامین اجتماعی خود را مکلف به بهبود کیفیت و ارائه خدمات دهی بهتر به بیمه‌شدگان خود می دهد.

قائم مقام وزیر کار افزود: البته در دولت گذشته کم و کاستی‌های فراوانی در ارائه خدمات بیمه‌ای وجود داشت و شاهد بودیم که هزینه‌های سازمان بدون وجود نظارت دقیق افزایش یافت که این موضوع تا مدت‌ها موجب رنجش خاطر بیمه‌شدگان بود اما حالا رویکرد مدیرتی سازمان و تعامل بهتر با شرکای اجتماعی به گونه بی‌سابقه‌ای به خدمات‌دهی بهتر در حوزه درمان و بازنشستگی منجر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت در 4 سال گذشته با تمام توان خود از سازمان تامین اجتماعی حمایت کرده است و این حمایت‌ها در آینده نیز صورت می‌پذیرد.

در ادامه همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه و علم در سال‌های مدیریتی در نگرش جناحی ارجحیت دارد چراکه علمی‌نگری به منطقی شدن سیاستگذاری‌ها یاری می‌رساند اما نگرش جناحی موجب بی‌ثباتی در درون یک سازمان می‌شود.

پزشکیان به نحوه مدیریت سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته اشاره کرد و افزود: همین نگاه جناحی در اداره سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته موجب زیان‌های هنگفتی به سازمان تامین اجتماعی شد چراکه مدیریت آن مجموعه اهداف سیاسی خود را به اهداف سازمانی ارجحیت می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت اطلاعات در کشور در راستای خدمت به منافع کشور تصریح کرد: چرخش اطلاعات باید در کشور به گونه‌ای صحیح و علمی صورت بگیرد چراکه اطلاعات اشتباه به منافع ملی ضربه می‌زند و موجب تخریب ساختارها می‌شود. از این رو بیش از گذشته به ارائه اطلاعات صحیح به بیمه‌شدگان این سازمان نیازمندیم و قطعاً دولت یازدهم سیاستگذاری‌های رفاهی خود را در همین راستا تنظیم کرده است.

وی در پایان افزود: اتلاف منابع در دولت گذشته در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت و حقوق‌های مدیران و پاداش‌ها و عیدی‌هایی که داده می‌شد همواره پرسش‌برانگیز بود اما آن چیزی که می‌توانست این رویکرد غلط را پایان ببخشد مدیریت درست و هدفمند در راس سازمان بود که متاسفانه این امر محقق نشد.

در ادامه این جلسه محمدرضا زدا (معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی) گفت: 5 هزار نفر در اقتصاد غیررسمی کشور فعال هستند که بسیاری از آنها تحت پوشش خدمات بیمه‌های اجتماعی قرار ندارند. از این رو باید به سراغ آنان رفت.

وی با بیان اینکه در یکی از شرکت‌های اینترنتی 400 پیک موتوری وجود دارد که بیمه نیستند، افزود: باید این افراد را شناسایی کرد و نسبت به بیمه نمودن آنان اقدام کرد. چراکه نظیر این کارگران در سراسر کشور زیاد است و تاکنون کارفرمایان برای بیمه نمودن آنها اقدامی نکرده‌اند.

وی با اشاره به تکمیل طرح بازرسی کارگاهی در جهت حفظ احترام و کرامت کارگران تصریح کرد:‌ بر این اساس سازمان تامین اجتماعی اقدام به الکترونیکی کردن بازرسی‌ها با استفاده از سیسم جی‌پی‌اس کرده است چراکه بازرسان معمولاً با کارفرما در انجام بازرسی‌ها هماهنگ می‌شوند و قبل از اینکه برای بازرسی به آن کارگاه بروند با کارفرما تماس می‌گیرند و اگر کارفرما اجازه بازرسی به وی را ندهد بازرس هم به محل کارگاه نمی‌روند.

وی افزود: اما در طرح جدید بازرس با تبلتی که در دست دارد توسط سیستم جی‌پی‌اس نظارت می‌شود که این موجب سازمان‌دهی بهتر بازرسان شده است.

وی با اشاره به روند اصولی منابع سازمان تامین اجتماعی در 5سال گذشته اظهار داشت: این سازمان توانسته است که با کنترل منابع و نحوه نظارت بر آن عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

زدا در ادامه به مرور دستاوردهای سازمان تامین اجتماعی در بازده زمانی سال 90تا 95 پرداخت و افزود: 90 درصد از بار منابع سازمان تامین اجتماعی را حق بیمه‌ها تامین می‌کنند.

وی سپس به توضیح مسائل سازمان تامین اجتماعی در سال 95 اشاره و تاکید کرد: هم اکنون هفته‌ای هزار میلیارد تومان به مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

معاون سازمان فنی و درآمدی سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت: ما باید بسته‌های حمایتی خو درا با نگاه مدیریتی ویژه‌ای به بیمه‌شدگان ارائه کنیم چراکه بیمه‌شدگان الزاماً به کیفیت خدمات توجه ندارند و فاکتورهای دیگری نیز برای آنها مهم است. از این رو سازمان تامین اجتماعی نگرش جدیدی را در حوزه خدمات‌دهی خود ایجاد کرده است که برای بیمه‌شدگان جذاب بود.

وی افزود: در چهار سال اخیر، چهار بار قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی تغییر کرده است. از این رو باید توجه داشت که حق بیمه که از محل 7 درصد از کارگران ساختمانی گرفته می‌شود دو برابر حق بیمه 20 درصدی سهم کارفرما است که این روند باید تغییر یابد.

معاون سازمان فنی و درآمدی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تشکیل و توسعه پرونده الکترونیک گفت: الکترونیکی شدن پرونده‌های بیمه‌شدگان کمک زیادی به بهبود خدمات‌دهی می‌شود.

در ادامه این همایش همتی (معاون درمان سازمان تامین اجتماعی) گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای اهداف خود در افق برنامه 1404 قصد پویایی و پایداری در سازمان را دارد. از این رو اهداف بخش درمان خود را تضمین کرده و ارائه خدمات کیفی و بهنگام در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

همتی افزود: در همین راستا بهبود مستمری کیفیت خدمات‌دهی و افزایش کارایی را با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود دراین بخش درنظر داریم.

وی در ادامه با اشاره افزایش تعداد تخت‌های فعال در بخش‌های بستری افزود: علاوه بر این خدمات اقدام به بهبود برخی تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی کرده‌ایم که شتاب‌دهنده خطی یکی از دستگاه‌هایی است که به تازگی در مراکز درمانی بیماران مبتلا به سرطان مستقر شده است.

وی در ادامه افزود: عدالت دسترسی به خدمات درمانی برای این سازمان اولویت دارد چراکه هم اکنون 131 میلیون مراجعه سرپایی به بیمارستان‌ها در مراکز درمانی تامین اجتماعی وجود دارد و باید بهینه و به‌روز نمودن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.

همتی با تاکید بر اینکه توسعه نیروی انسانی و جذب نیروهای طب اورژانس از اهداف دیگر سازمان تامین اجتماعی استٰ گفت: توسعه نیروهای انسانی به بهبود مستمر خدمات دهی می‌انجامد و جذب پزشکان طب اورژانس هم در همین راستا انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز