خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تامین اجتماعی:

افزایش مستمری پاسخگوی معاش بازنشستگان نیست/بخش قابل توجهی از تعهدات مربوط به دوره قبل است

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۰۶۶

یک کارشناس تامین اجتماعی می‌گوید، هرچند دولت از افزایش ۱۴ و نیم درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده است اما بازنشستگان از این افزایش راضی نبوده و معتقدند با وجود این مساله همچنان تامین معیشت با مشکلات فراوانی روبه‌رو است.

«علی اصغر بادبان» کارشناس تامین اجتماعی در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: هرچند دولت از افزایش ۱۴ و نیم درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده است اما بازنشستگان از این افزایش راضی نبوده و معتقدند با وجود این مساله همچنان تامین معیشت با مشکلات فراوانی روبه‌رو است.

بادبان افزود: البته این میزان افزایش تا حدودی به جبران قدرت خرید از دست رفته آنان یاری می‌رساند اما باید درنظر داشته باشیم که بیشتر افراد حاضر در این گروه اجتماعی زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این کارشناس تامین اجتماعی با بیان اینکه بخشی از کاهش قدرت خرید بازنشستگان به عدم ایفای تعهدات دولت‌ها در بازگرداندن طلب ۱۲۰هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی بازمی‌گردد، افزود: قسمت قابل توجهی از این ناشی از تعهدات حاکمیتی دولت گذشته است.

بادبان با بیان اینکه مطابق ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی میزان افزایش مستمری نباید از حداقل مزد کارگران کمتر باشد، گفت: باید یادآور شد که بازنشستگان با وجود شرایط سنی و ضعف جسمانی نمی‌توانند مانند افراد جوانتر از خود به امرار معاش بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش چند باره قیمت کالاهای مصرفی و خدماتی در طی سال، تصریح کرد: این مساله ایجاب می‌کند که چارچوبی را برای تقویت توان و قدرت خرید از دست رفته کارگران شاغل و بازنشسته تعریف شود، کرد چراکه هم‌اکنون به گفته فعالان کارگری یک شکاف ۶۰ درصدی بین حداقل درآمد با حداقل هزینه‌های زندگی وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز