خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی مطرح کرد؛

عملکرد تاسف بر انگیز دولت گذشته در حوزه کار و اشتغال/کارگران خواهان تقویت بنیه تولید هستند

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۸۲

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید که عملکرد دولت گذشته در حوزه کار و اشتغال تا به اندازه‌ای "تاسف برانگیز" بود که کارگران حتی نسبت به اینکه کارفرمایان با آنان قراردادی منعقد کنند، نداشتند.

«فتح الله بیات» رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: عملکرد دولت گذشته در حوزه کار و اشتغال تا به اندازه‌ای "تاسف برانگیز" بود که کارگران حتی نسبت به اینکه کارفرمایان با آنها قراردادی امضا کنند، نداشتند.

بیات با بیان اینکه امنیت شغلی کارگران قربانی امنیت انبوه سرمایه‌های نامولد شده بود، تصریح کرد: دولت‌های نهم و دهم به جای اینکه سرمایه‌ها را به سمت ایجاد اشتغال و رشد فرصت‌های شغلی ببرند، آنها را در دست بانک‌ها قرار دادند تا با دست زدن با اقسام ریسک‌ها با آن سفته بازی کنند و سودجویان را منتفع.  

بیات افزود: این در حالی است که دولت آقای احمدی نژاد با در اختیار داشتن رسانه‌ها بر سر ایجاد شغل پروپاگاندا به راه انداخته بود و هر سال وعده راه‌اندازی چند صد هزار فرصت شغلی می‌داد، اما کدام عقل سلیم بود که این ادعاها را باور کند؟

این فعال صنفی کارگری در ادامه با اشاره به تلاش دولت گذشته برای تدوین لایحه ضدکارگری و ضدتوسعه اصلاح قانون کار، تصریح کرد: این لایحه خیانتی آشکار در حق کارگران و جامعه محروم مزدبگیران بود و در آن چیزی به اسم "حمایت از مستضعفان" به چشم نمی‌خورد.

وی با اشاره به اعتراضات صورت گرفته برای بازگشت این لایحه به دولت و لزوم رعایت سه‌جانبه‌گرایی در آن، افزود: دولت گذشته علی‌رغم اعتراضات به این لایحه معیوب تلاشی برای بازپسگیری آن انجام نداد، چراکه عمیقا به حمایت‌های پشت پرده منتفعان این لایحه نیازمند بود.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه دولت یازدهم در چنین فضایی کشور را تحویل گرفت و تورم 40 درصدی را تا پایان  سال 95 به کمتر از 9 درصد رساند، تصریح کرد: در چنین شرایطی دولت یازدهم تنها در سال 95 توانست  700 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

وی افزود: البته این دلیلی بر اینکه مشاغل ایجاد شده پایدارهستند، نخواهد بود. اما حداقل می‌توان اطمینان داشت که دولت یازدهم در ارائه این آمار دست از دروغ و عوام فریبی برداشته است.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در ادامه با اشاره تعطیلی و ورشکستگی شماری از واحدهای صنعتی، تصریح کرد: ورشکستگی واحدها و بیکاری کارگران نتیجه تخریب عامدانه زیرساخت‌های تولید بود. البته به تدریج شمار واحدهایی که اعلام ورشکستگی می‌کنند افزایش یافت و سیستم بانکی نیز نتوانست آنچنان که باید از تولید حمایت کند.

وی با تشریح خواسته‌های کارگران از دولت آینده، تصریح کرد: کارگران به شدت قدرت خرید خود را در اثر سیاست‌های فریز مزدی سه دهه گذشته از دست داده‌اند و  از دولت آینده  این انتظار را دارند که به تقویت بپردازند. ضمن اینکه دولت آینده باید در کنار تقویت بنیه تولید باید به فکر منطقی کردن مزد و حفظ فرصت‌های شغلی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز