خبرگزاری کار ایران

منابع خبری ایلنا مطرح کردند؛

معرفی پلی‌اکریلیها به بیمه بیکاری/ طرح اصلاح ساختار هم اجرایی نشد

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۷۶۰

کارگران شرکت پلی‌اکریل اصفهان به بیمه بیکاری معرفی شدند. مطالبات کارگران هم پرداخت نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وعده‌ها در پلی‌اکریل به سرانجام نرسید و هیات اجرایی دولت هم نتوانست گره کور این واحد تولیدی با سابقه و پرقدرت را باز کند.

کارگران پلی‌اکریل اصفهان که ماههاست سرگردانند بعد از تعطیلات نوروز به بیمه بیکاری معرفی شده اند. این کارگران می‌گویند قبل سال به ما گفتند بروید خانه و نوزدهم فروردین برگردید. امروز که برگشته‌ایم می‌گویند به بیمه بیکاری مراجعه کنید.

این کارگران می‌گویند هیچ بازه زمانی مشخصی هم برای دریافت بیمه بیکاری مشخص نکرده‌اند و ممکن است بازگشایی احتمالی کارخانه بیش از شش ماه هم به طول بیانجامد.

این درحالیست که پیش از این بحث اصلاح ساختاری در کارخانه مطرح شده بود که ظاهرا آن نیز به سرانجام نرسیده است. در طرح اصلاح ساختار، کارگران برای مدت معین و محدود به بیمه بیکاری معرفی می‌شوند و در این بازه زمانی هم برنامه‌هایی برای راه اندازی خط تولید در دستور کار قرار می‌گیرد. حالا کارگران می‌گویند که مسئولان کارخانه گفته‌اند اصلاح ساختار برای کارکنان رسمی است و شامل کارگران پلی‌اکریل که قراردادی هستند، نمی‌شود.

مطالبات مزدی این کارگران نیز از مرداد ماه سال گذشته پرداخت نشده و برنامه ای برای پرداخت این معوقات نیز ارائه نشده‌است.

کارگران متخصص پلی اکریل نگران سابقه کاری و آینده شغلی خود هستند و به نظر نمی‌رسد برنامه‌ای حداقل در کوتاه مدت در دستور کار مسئولان باشد تا دوهزار کارگر متخصص و باسابقه صنعت نساجی کشور را از بلاتکلیفی برهاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز