خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی مطرح کرد:

تصمیم جدید دولت برای توزیع سبد کالا و افزایش حقوق بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۴۷۵۱۳۰

وزیر کار از تصمیم جدید دولت برای تامین اعتبار توزیع سبد کالا در اردیبهشت‌ماه و افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات‌دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به توزیع سبد کالا در اردیبهشت‌ماه اظهار داشت: امنیت غذایی در مقابله با سوءتغذیه کماکان از برنامه‌های دولت در سال‌جاری است و بر اساس تصمیم امروز در دولت اعتبار مورد نیاز سبد کالا تامین شد.

ربیعی درباره افزایش حقوق پلکانی بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: برای این کار بیش از سه هزار میلیارد تومان از سوی دولت تامین اعتبار شد و سعی می‌کنیم ۲۰ درصد به حداقل ها افزوده شود.

وزیر کار درباره اظهارات و وعده‌های برخی افراد برای افزایش چند برابری یارانه‌ها گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم و این نوعی دروغ بد است و باید به فکر بهتر شدن وضعیت دهک‌های پایین باشیم. یارانه‌ها باید در مسیر اشتغال، درمان، آموزش و به صورت نقدی به دهک پایین جامعه تعلق بگیرد.

ربیعی تصریح کرد: دادن یارانه ای ۲۵۰ هزار تومانی به کل جامعه به معنی خارج کردن چهار برابری از جیب فقرا است که تنها سبب افزایش مشکلات خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعداد کارگران بیمه شده ساختمانی را ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس مصوبات جدید ۲۰۰ هزار نفر به این تعداد افزوده شد.

ربیعی یادآور شد: بر اساس مطالعات صورت گرفته عده ای به ناحق تحت بیمه کارگران ساختمانی بودند که حذف شدند. تعداد ۱۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در فروردین ماه و یک‌صد هزار نفر دیگر در اردیبهشت به این بیمه شدگان افزوده خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت گزارش حادثه ساختمان پلاسکو نیز گفت: امروز جلسه تصمیم گیری در این زمینه برگزار خواهد.

وزیر کار همچنین گفت: سال‌جاری برنامه طرح اشتغال فراگیر استان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز