خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون بازنشستگان شهر تهران:

افزایش مستمری‌ها هنوز پاسخگوی معاش بازنشستگان نیست/ دولت مطالبات تامین اجتماعی را بدهد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۴۶۵

بازرس کانون بازنشستگان شهر تهران می گوید، افزایش ۱۴ و نیم درصدی مستمری حداقل بگیران برای سال ۹۶ پاسخگوی معیشت و قدرت خرید از دست رفته کارگران نیست چرا که هم اکنون بیش از نیمی از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

«حسن ایزدان» بازرس کانون بازنشستگان شهر تهران در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: افزایش 14 و نیم درصدی مستمری سال 96 برای حداقل بگیران کافی نیست؛ چرا که هم اکنون بیش از نیمی از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می کنند. 

ایزدان با بیان اینکه مطابق ماده 111 قانون تامین اجتماعی میزان افزایش مستمری نباید از حداقل مزد کارگران کمتر باشد، گفت: باید یادآور شد که بازنشستگان با وجود شرایط سنی و ضعف جسمانی نمی‌توانند مانند افراد جوانتر از خود به امرار معاش بپردازند.

بازرس کانون بازنشستگان شهر تهران در ادامه با اشاره به افزایش چند باره قیمت کالاهای مصرفی و  خدماتی در طی سال، تصریح کرد:‌ این مسئله ایجاب می‌کند که چارچوبی را برای تقویت توان و قدرت خرید از دست رفته کارگران شاغل و بازنشسته تعریف شود، کرد چرا که هم اکنون یک شکاف 60 درصدی بین حداقل درآمد با حداقل هزینه‌های زندگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت دست سازمان را برای جبران این شکاف 60 درصدی تا حدودی  باز می‌شود، افزود: در غیر این صورت حتی نمی‌توان نسبت به بهبود خدمات درمانی ارائه شده به بیمه شدگان امید داشت از این رو یکی از خواسته‌های اصلی کارگران پرداخت طلب 120 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز