خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر غرب تهران مطرح کرد:

تامین اشتغال با بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۰۰۳

دبیر خانه کارگر غرب تهران می‌گوید بهبود معیشت و امنیت شغلی کارگران در گرو بازپسگری لایحه اصلاح قانون کار است.

«اکبر قربانی» دبیر خانه کارگر غرب تهران در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: بهبود مناسبات روابط کار نیازمند یک استراتژی هدفمند است، در این راستا بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار بخش اصلی و جدانشدنی این استراتژی است.

قربانی با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون کار معیشت و امنیت شغلی کارگران را به بیش از پیش به خطر انداخته است، تصریح کرد: همین حالا نیز بسیاری از کارگران بدون برخورداری از قرارداد کار و بیمه مشغول به کار هستند با این حال افرادی که حامی این لایحه هستند از هجمه‌های خود به حقوق کار دست بردار نیستند.

عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه با بیان اینکه دستمزد تعیین شده برای سال 96 جوابگوی تمامی نیازهای معیشتی کارگران نخواهد بود، گفت: البته اقدام گروه‌های کارفرمایی و دولت در خصوص پذیرفتن محاسبات مربوط به سبد معیشت  در مذاکرات مزدی دستاورد قابل اعتنایی است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ اقلام مصرفی و کالاهای خدماتی برای سال ۹۶ چندان دور از تصور نیست، افزود: در این شرایط بعید است افزایش ۱۴ درصدی دستمزد بتواند پاسخگوی هزینه‌های زندگی خانواده های کارگری برای سال ۹۶ باشد.

عضو کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیش کسوتان جامعه کارگری، در ادامه با اشاره به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و کاهش تعداد بیمه پردازان آنها، تصریح کرد: صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی از معدود صندوق هایی که است که از لحاظ تعداد بیمه پرداز و مستمری بگیر در نقطه سر به سر قرار دارد.

وی با بیان اینکه ورشکستگی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی در صورت بی تدبیری چندان دور از ذهن نخواهد بود، گفت: رونق بخشیدن به واحدهای تولیدی و افزایش رشد اقتصادی در بخش‌های غیر نفتی موجب رشد اشتغال و افزایش تعداد بیمه پردزان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز