خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبرداد:

اشتغال موضوع اولین نشست هیات دولت در سال 96

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۵۰۳

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی گفت : دردولت تدبیر وامید وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی بدون مداخله گری و با ارئه فهم ، درک و نظریه جدید ابعاد مختلف مسائل مرتبط را با دیدگاه جدید بررسی و درسه حوزه تعاون،رفاه و کار پارادایم سازی کرد .

به گزارش ایلنا، علی ربیعی امروز یکشنبه (ششم فروردین ماه) دردیدار نوروزی با کارکنان این وزارتخانه ضمن تبریک سال جدید در ادامه افزود : همان طور که بیمه  10میلیون حاشیه نشین  در این دولت محقق شد تمام تلاش ما براین است که بتوانیم درسال جدید بیمه اجتماعی  و فراگیر را دردولت تدبیر وامید عملی کنیم . 

وی با اشاره به حضور خوددر مرکزبهزیستی درهنگام تحویل سال و سفر به سنندج همراه با رئیس جمهورکشورمان ، از مشارکت پررنگ وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در پروژه های اقتصادی خبرداد و گفت : همواره کارگران را کارفرمایان خود می دانیم وبرای آنان احترام بسیار زیادی قائل هستیم . 

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی اشاره کرد : دولت تدبیروامید در سال اول 25درصد به دستمزد ها اضافه کرد که در عمل به 31 درصد رسید ، در سال دوم 17 درصد افزایش رقم دستمزد داشتیم که در عمل  به 21 درصد رسید ، سال سوم نیز این رقم 14درصد افزایش داشت که در عمل 3/15 بود و امسال نیز  5/14 درصد افزایش دستمزد تعیین شد . گرچه هنوز سفره ها خالی است اما ما شیب و جهت را درست کردیم .

ربیعی تصریح کرد : سیاست حمایت غذایی نیز به منظور رفع سوء تغذیه دنبال شد و خوشحالم که امروز مردم جامعه با ابعاد مختلف فعالیت های وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی آشنایی دارند و فعالیت های این وزارتخانه همواره مورد توجه وتاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوربوده و هست و نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سال سخت تر و پرمسئولیت تری را برای ما به دنبال دارد به طوری که اولین نشست هیات دولت در سال 96 با برنامه های ما برای اشتغال آغاز می شود . 

وی دربخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد که در مدت زمانی که مسئولیت وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی را عهده دار بوده است همواره حافظ منافع این وزارتخانه و کارگران بوده و هست و هرگزاجازه نداده است که این وزارتخانه و سازمان های تابعه آن به حیاط خلوت تبدیل شود. 

ربیعی همچنین به دست آوردهای وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی درسال های گذشته اشاره کرد و افزود : انجام کار  برای بیماران اوتیسمی، کولبران،غربالگری، سبدهای حمایت غذایی، حمایت از معلولان و ناتوانان جسمی و ...ایده های خاص خودمان بوده و خوشحالیم که توانستیم دلی را شاد کنیم و این ها مواردی هستند که جنبه های انسانی و اخلاقی پررنگی دارند . 

وی دربخش هایی دیگر از سخنان خود به اهمیت توجه به خانواده اشاره واضافه کرد : خانواده اصلی ترین کانون دنیاست واصل زندگی است . 

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی در ادامه یادآورشد : درسالی که گذشت همه شادی ها و غصه های زیادی را تجربه کردیم و باید آن چه را یادگرفته ایم پایه ای سازیم برای سال های بعدی زندگی هایمان . 

تشکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ازبیمه کولبران 

گفتنی است در این گردهمایی نوروزی رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیزحضورداشت و از ربیعی برای تحت پوشش بیمه قراردادن کولبران تشکر و قدردانی کرد . 

وی بیکاری را درسه نظام اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بررسی وتاکید کرد : اگر نظام اجتماعی درست باشد نظام های اقتصادی و سیاسی نیزدرریل درست خود قرارمی گیرند و مسائل راحت تر حل می شوند . 

نقش سازمان فنی و حرفه ای در رفع بیکاری برجسته است 

رسول خضری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای ، این سازمان را متولی آموزش های علمی، کاربردی ومهارت آموزی دانست و گفت : متاسفانه امروزه مدرک گرایی درجامعه نهادینه شده و به جای بیکار ، بی سواد داریم و نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توانمند سازی افراد ورفع بیکاری بسیار برجسته است . 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : دولت تدبیروامید در دوران پسابرجام برگه های زرین خود را نشان داد و افتتاح کارخانه لاستیک بارز که روزگذشته با حضور رئیس جمهور انجام شد و همچنین پرداخت بدهی های سازمان تامین اجتماعی به بهترین شکل ممکن از دیگر برگه های زرین وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی به شمار می رود . 

شایان ذکراست سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی نیز در این نشست ضمن تبریک سال نو از دست اندرکان خانواده بزرگ این وزارتخانه خواست که با میثاق و فکر جدید سال خود را آغاز کنند . 

گفتنی است دراین گردهمایی معاونان وزیر و رئیس سازمان بازنشستگی کشوری حضور داشتند و کارشناسان از نزدیک و در گپ و گفتی صمیمانه مسائل ومشکلات درون سازمانی خود را با وزیرتعاون،کارروفاه اجتماعی درمیان گذاشتند که ربیعی با یکایک آن ها پاسخ داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز