خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

فرافکنی مسئولان با مقصر قلمداد کردن کارگران در حادثه پلاسکو/کارشناسی حادثه در حیطه مسئولیت دادسرا نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۵۸۹

دادسرای تهران، دو کارگر را مقصر غیرعمدی حادثه پلاسکو اعلام کرده‌ است. فعالان کارگری معتقدند این اظهارات فقط فرافکنی است. محسن سرخو نیز می‌گوید: کارشناسی حادثه پلاسکو در حیطه وظایف دادسرا نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دادسرای تهران با معرفی دو کارگر به عنوان مقصران اصلی حادثه پلاسکو؛ اعترافات آنها را  منتشر کرد. دادسرای تهران این دو کارگر را مسئول غیرعمدی حادثه پلاسکو معرفی کرده است.

بنابر اظهارات سرپرست دادسرای جنایی تهران که خبرگزاری صداوسیما منتشر کرده، دو کارگر پلاسکو اعتراف کرده‌اند که از مهتابی داخل سقف یک سیم روکار با متراژ حدود 10 الی 15 متر کشیده و آن را ابتدا به یک یخچال وصل کرده و برخی روزها هم با اتصال به یک هیتر برقی خود را گرم می‌کردند.

حال فعالان کارگری می‌گویند عملکرد دادسرای تهران فقط فرافکنی است و حتی اگر براساس اعترافات این دو کارگر، حادثه بر اثر استفاده ناصحیح کارگران از هیتر برقی رخ داده باشد، بازهم کارگران بی‌تقصیرند؛ چراکه وظیفه کارفرماست که امکانات مناسب و ایمن در محیط کار فراهم کند.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در ارتباط با این مساله می‌گوید: اعلام تقصیر دو کارگر ساده در رابطه با پلاسکو، ضعیف‌ترین و مضحک‌ترین حالت ممکن است. این کار به معنای انداختن توپ در زمین ضعیف‌ترین بازیکنان عرصه اقتصاد است.

وی ادامه می‌دهد: اصلا چرا باید شرایط طوری باشد که دو کارگر برای تامین حوائج خود مجبور به  برق دزدی بشوند؛ حتی اگر اقرار صورت گرفته صحت داشته باشد، نباید کارگران را مقصر قلمداد کرد؛ چراکه بی‌تردید این قصور، ناشی از رعایت نشدن تکالیف قانونی سایر اشخاص مرتبط و مسئولان است.

محسن سرخو (رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران) نیز در ارتباط با اظهارات دادسرای تهران به خبرنگار ایلنا گفت: کارشناسی در ارتباط با دلایل بروز حادثه پلاسکو و تشخیص مقصران حادثه، در حوزه کار دادسرا نیست؛ بلکه باید فرایند کارشناسی، دقیق و حساب شده انجام شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: گرچه اظهارات مقام مسئول دادسرا تایید می‌کند که حادثه عمده نبوده، اما نباید کارگران را مقصر قلمداد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز