خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

دولت وکارفرما تمایلی به افزایش مزد ندارند/جامعه کارگری باید تجمعات اعتراضی برگزار کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۹۸۶

حسین حبیبی می‌گوید: برای مجاب کردن دولت و کارفرمایان به اجرای محاسبات سبد معیشت، جامعه کارگری باید تجمعات اعتراضی برگزار کند.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با محاسبات سبد معیشت و لزوم اجرایی شدن آن در جلسات رسمی شورای عالی کار گفت: واقعیت موجود این است که نه دولت و نه کارفرمایان تمایلی به افزایش مزد ندارند و لذا تلاش خواهند کرد که بحث سبد را در جلسات رسمی شورای عالی کار طرح نکنند و به همان نرخ تورم رسمی اعلام شده بسنده کنند.

وی با بیان این که این عملکرد شرکای اجتماعی کارگران فقط یک رفع تکلیف است، ادامه داد: از نظر من نرخ رسمی تورم، دستوری و غیر واقعی است و به یک فنر فشرده می‌ماند که به عمد پایین نگاه داشته شده.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر این که ما کارگران برای حفاظت از دستاورد ستاد ویژه مزد و به کرسی نشاندن خواستمان هیچ راهی نداریم جز این که به صورت دیگری وارد صحنه شویم، اظهار داشت: ترکیب شورای عالی کار با در اقلیت گذاشتن کارگران، از نظر علمی و اصولی غیر قانونی است و در آن تصمیم‌گیری با اکثریت آراست و این درحالیست که کارگران فقط سه رای در برابر 7 رای دارند و این به هیچ وجه عادلانه و درست نیست.

حبیبی ادامه داد: از آنجا که هم این ساختار معیوب است و هم مطمئنیم که دولت و کارفرمایان ایستادگی خواهند کرد، راه حل این است که برای این که سرمان کلاه نرود، در چهارچوب اصل 27 قانون اساسی از حقوق شهروندی خود دفاع کنیم و روز برگزاری جلسات رسمی، تجمع برگزار کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر کارگران در خانه بنشینند و منتظر بمانند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و باز هم محاسبات سبد معیشت نادیده گرفته خواهد شد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز