خبرگزاری کار ایران

سرگردانی 15 ساله بیش از هزارعضو یک تعاونی مسافربری

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۰۴۰

هزارو 264 نفر از کارگران سهام دار تعاونی مسافربری شماره یک که بین سالهای 81 تا 88 بیکار شده اند هنوز موفق به دریافت بخش زیادی ازمطالبات خود نشده‌اند.

به گزارش ایلنا، این کارگران راننده  و مالکان اتوبوس‌هایی که پیش از این در تعاونی مسافربری شماره یک به عنوان سهامدار عضویت داشته اند در تماسهای جداگانه به ایلنا گفتند:یک هزارو 264 نفر از مجموع هزارو 489 هستیم که عضویت تعداد زیادی از ما بین سالهای 81 تا کنون به دلایل آنچه که عدم فعالیت نامیده می‌شود، ملغی شده است.

آنها با بیان اینکه بر خلاف ماده 10 و 18 اساسنامه شرکت تعاونی شماره یک مدیریت تعاونی سهام از واگذاری این تعداد از کارگران عضو خودداری کرده است؛ افزود: رئیس تعاونی مسافر بری شماره یک با نادیده گرفتن این مواد قانونی اقدام به تغییر اساسنامه تعاونی و لغو عضویت این تعداد از اعضا کرده است و در عین حال هیچ یک از آنان تصویه حساب قانونی نکرده است.

به گفته آنان  ماده 18 اساسنامه تاکید دارد  لغو عضویت سهامداران تنها به دلیل فوت،استعفاء ،اخراج ،انحلال  امکان پذیر است و در صورت چنین اتفاق سهام اعضای مذکور با احتساب ارزش افزوده آن باید به نرخ روز تعیین وپس از کسر دیون مالی عضو، ظرف مدت سه ماه به شخص مورد یا نماینده قانونی وی پرداخت شود.

همچنین ماده 10 اساسنامه مورد نظر مقرر داشته که سهامدار می‌تواند با موافقت هیئت مدیره سهم خودرا به سایر اعضا یا افراد واجد شرایط عضویت در تعاونی واگذار کند این در حالی است که در عمل هیئت مدیره تعاونی شماره یک با نادیده گرفتن این تکلیف قانونی، سهام شرکت تعاونی مسافربری شماره یک را به عده ای محدود اختصاص داده است.

کارگران  سهام دار شرکت تعاونی شماره یک  که همگی آنها  از  اسفند سال 79 به دنبال وصول مطالبات خود هستند،مدعی‌اند از مجموع سهامی که از ابتدای تاسیس این تعاونی در سال  59 آنها واگذار شده تاکنون هیچ گونه سود واقعی به آن‌ها پرداخت نشده است و مدیریت  تعاونی  در خصوص گزارش سالانه و توزیع سود سهام شفاف عمل نکرده است.

این کارگران سهامدار در ادامه افزود: درحال حاضر  عضویت 1264 نفر ازسهام‌داران این شرکت مسافربری  به دلیل تخلفات هیات مدیره حذف شده وبیش از 15 سال است بدنبال احقاق حق خود هستند.

کارگران سهامدار شرکت تعاونی شماره یک در ادامه مدعی شدند، بخش دیگری ازمشکلات آنها مربوط به ابطال ماده 18 اساسنامه تعاونی است که در آن اعضای هیئت مدیره به استناد مصوبات مجمع عمومی روز 19 بهمن ماه سال 79 در قالب اصلاح اساسنامه این بند قانونی را به این شکل تغییر داده‌اند.

آنان با اشاره به بی توجهی رئیس هیئت مدیره جهت پرداخت سود سهام تصریح کرده­اند: هر موقع برای دریافت سود سهام  به دفتر هیت مدیره رفته‌اند با پاسخ درستی از سوی مسئولان هیئت مدیره روبرو نشده‌اند و به صورت مشخص هیات مدیره در پاسخ به آنها عنوان کرده‌است که تنها موظفند تا براساس آنچه که آنها آنرا اساسنامه جدید تعاونی می‌خوانند نسبت به واریز سود اعضا اقدام کنند.

آنها می‌گویند این درحالیست که از طرف مراجع قانونی تغییرات اساسنامه‌ مورد نظر غیر قانونی تشخیص داده شده و حتی رای  ابطال آن و احیاء اساسنامه پیشین صادر شده است.

گفتنی است در شهریور ماه سال59 سهام شرکت تعاونی مسافربری شماره یک به شماره ثبت 37774 با عضویت بین هزار نفر تقسیم شد که تا سال 79 تعداد سهامداران ان به هزارو 489 نفر افزایش یافت اما اعضای یاد شده می گویند در تمامی این مدت مسئله افزایش سهام در چارچوبی غیر از شرایط قانونی پیش بینی شده درآیین نامه و دستور‌العمل صادر شده از سوی وزارت تعاون صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز