خبرگزاری کار ایران

منصوری خبر داد:

معافیت بیمه‌ای برای اشتغال جوانان در بنگاه‌های کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۹۲۳

معاون وزیر کار گفت: در برنامه ششم تعهد شده برای یک میلیون جوان فارغ‌التحصیل از مشوق‌های کارفرمایی استفاده شود که معافیت بیمه‌ای برای اشتغال جوانان در بنگاه‌های کسب و کار یکی از آنهاست.

به گزارش ایلنا، عیسی منصوری در نشست تخصصی «برجام، اقتصاد مقاومتی: سرمایه‌گذاری و اشتغال و کار آفرینی» که عصر امروز در محل سالن هفده شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه در برنامه ششم تعهد شده برای یک میلیون جوان فارغ‌التحصیل از مشوق‌های کارفرمایی استفاده شود، گفت: آنچه از آثار برجام می‌بینیم می‌تواند ادامه پیدا کند و تاثیر مثبت برجام و اقتصاد مقاومتی به‌صورت  هم‌افزایانه است به صورتی که می‌تواند بخش بزرگی از اقتصاد کشور را پوشش دهد.

وی بهترین دستاورد برجام را  بزرگ‌شدن کیک اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: با دستاورهای برجام می‌توانیم رسته‌های اقتصادی را به سمت اقتصاد محلی و پس از آن به سمت اقتصاد جهانی سوق دهیم.

منصوری با اشاره به اینکه با تمرکز بر IT می‌توانیم افزایش سهم کشور از اقتصاد جهانی را افزایش دهیم، گفت: می‌شود زمینه سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کرد و همکاری‌هایی که با برندهای جهانی و منطقه ای وجود دارد  نشان می‌دهد هم در رشته‌های جدید مانند IT و هم در رشته‌های قدیمی مثل پوشاک می‌توان از ظرفیت خوب سرمایه‌گذاری با شرکای خارجی استفاده کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ادامه داد: امیدوارم جهت‌گیری اقتصاد را به سمت دانش‌بنیان کردن ببریم  و جهت‌دهی به مهارت افزایی مبتنی بر نیازها را درست هدایت کنیم . در این مسیر از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای استفاده می‌کنیم.

وی مشارکت مردم در تولیدات اقتصادی را ضروری عنوان کرد و گفت: از یکسو بزرگ کردن اقتصاد در عرصه جهانی و از سوی دیگر بردن اقتصاد به مناطق به مشارکت مردم کمک می کند و همچنین توجه به گروه‌های خاص و افزایش مشارکت آنها در تولید اقتصادی نیز مورد نیاز است که زمینه‌های آن از طریق اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز