خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز مجلس مقرر شد:

مشخص شدن شرایط پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۲۳۲

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست صبح امروز خود شرایط پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی را مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ٩ اسفندماه)، در جریان بررسی بخش هزینه ای جزئیات لایحه بودجه سال ٩٦ با بند الحاقی ٢ تبصره ٥ این لایحه با ١٢٢ رأی موافق، ٢٢ رأی مخالف و ٤ رأی ممتنع از مجموع ٢٠٢ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ٢ تبصره ٥ لایحه مذکور؛ به دولت اجازه داده می شود اموال غیرمنقول و املاک متعلق به خود را که واگذاری آنها مشمول سیاستهای کلی اصل(٤٤) قانون اساسی نیست و مصارف آنها نیز از مصادیق جزء(٢) بند(و) سیاست‌های کلی اصل(٤٤) قانون اساسی نمی باشد با رعایت قوانین و مقررات تا سقف ٥٠ هزار میلیارد ریال به فروش رسانده و منابع حاصل را پس از واریز به خزانه‌داری‌کل برای بازپرداخت بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص دهد.

در صورت عدم تأمین اعتبار از محل فروش اموال تا سقف فوق الذکر، دولت اجازه دارد باقی‌مانده اعتبار را از محل فروش اوراق مالی اسلامی بلند مدت تأمین نماید. در صورت عدم فروش این اوراق در موعد مقرر، این اوراق به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌گردد.

گفتنی است همچنین نمایندگان با بند الحاقی ١ تبصره ٥ این لایحه نیز موافقت کردند که براساس آن؛ به منظور تأمین اصل، سود و هزینه‌های انتشار اوراق مالی منتشره، به دولت اجازه داده می‌شود حسب مورد به ردیفهای مربوطه در جداول (٨) و (٩) این قانون اضافه نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز