خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:

صدا و سیما فقط دنبال «شو اجراکردن» است/ کارفرمایان پنبه از گوش بیرون بیاورند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۶۹۵

دبیراجرایی خانه کارگر قزوین با انتقاد از مناظره تلویزیونی شب گذشته گفت: کارفرمایان قصد دارند همه مشکلات خود را به گردن کارگران بیاندازند.

عیدعلی کریمی(دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با گفتگوی ویژه خبری شب گذشته که از صدا و سیما پخش شد، اظهار داشت: صدا و سیما فقط به دنبال نمایش و جار و جنجال است؛ چرا که اگر غیر از این می بود، بایستی نمایندگان واقعی کارگران، کارفرمایان و دولت را دعوت کنند و در مورد مشکلات واقعی کارگران صحبت کنند.

وی افزود: بهتر است صدا و سیما در برهه‌های حساس زمانی به جای شو اجرا کردن، در پی بیان دردهای مردم و کارگران باشد.

دبیراجرایی خانه کارگر قزوین ادامه داد: در برنامه شب گذشته، نماینده کارفرمایان فقط به دنبال مغلطه کاری بود و باید به این آقای به اصطلاح کارفرما گفت که اگر همان قانون کار را اجرا کنید، کارگر به حقش می رسد؛ چرا که سالهاست فقط سی درصد قانون کار اجرا می‌شود.

کریمی با بیان این که کارگری که قراردادی است، کارگری که چندماه حقوقش عقب می‌افتد؛ چطور می تواند برای سیستم تولید، یک نیروی کار با بهره‌وری بالا باشد، افزود: باید به آقایان گفت همه مشکلات را گردن کارگر نیندازید؛ کارگر حداقل هشت ساعت در روز کار می‌کند اما یک سوم سفره اش هم رنگین نیست، اما کارفرمایان پروازی و مدیران به اصطلاح پرمشغله، روزی دو ساعت هم در واحدهای تولیدی نیستند.

وی در پایان تاکید کرد: آقای رازقی جهرمی به عنوان نماینده کارفرمایان و عضو کانون عالی کارفرمایان خوب می‌داند که 812 هزار تومان، پول توجیبی فرزند یک سرمایه‌دار هم نیست اما مثل همه کارفرمایان پنبه در گوش فرو کرده و گناه مشکلات اقتصاد را به گردن کارگر می‌اندازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز