خبرگزاری کار ایران

حمایت تشکل‌های صنفی معلمان از کمپین بودجه عادلانه

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۷۷

در روزهای گذشته تشکل‌های صنفی فرهنگیان با صدور بیانیه‌های جداگانه از کمپین بودجه عادلانه که در فضای مجازی به راه افتاده‌است. حمایت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معلمان از  کمپین بودجه عادلانه برای افزایش حقوق معلمان و پیشبرد اهداف آموزشی که در فضای مجازی، به راه افتاده، استقبال بسیار خوبی کرده‌اند؛ تا کنون بیش از هشتاد هزار معلم و فرهنگی این کمپین را امضا کرده اند.

تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه حمایت خود را از این حرکت جمعی نشان‌داده‌اند و از اعضای خود خواسته‌اند که به این کمپین بپیوندند. کانون های صنفی معلمان در استان‌های مختلف در ارتباط با این کمپین، اهداف شکل‌گیری آن و لزوم حمایت گسترده از آن بیانیه های جداگانه صادر کرده‌اند.

در بیانیه کانون صنفی معلمان استان تهران آمده‌است: هرساله با آغاز مراحل تدوین بودجه در هیات دولت  و پس از آن در طی مراحل تصویب بودجه در مجلس هشدارهای لازم نسبت به مشکلات مالی و کمبود بودجه در وزارت آموزش و پرورش توسط فعالان رسانه‌ای و صنفی و تشکلهای معلمی در قالب های مختلف داده می‌شود. امسال نیز پیش از ارسال بودجه به مجلس شاهد تذکرات لازم از طرف تشکلهای صنفی و فعالان رسانه‌ای بودیم که با بی‌توجهی مسئولان دولتی مواجه شد. حال که بودجه سال 1396 برای تصویب نهایی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته، پویشی به نام کمپین بودجه عادلانه در فضای مجازی ایجاد شده ،که هدف از ان اثر گذاری بر نظرات نمایندگان مجلس به منظور افزایش بودجه پیشنهادی است. این کمپین که با استقبال پرشور همکاران فرهنگی مواجه شده ، نشانه دیگری  از نگرانی جامعه فرهنگی نسبت به بی توجهی تصمیم گیران حکومتی ،به وضعیت آموزش عمومی کشور است

کانون صنفی معلمان همدان نیز در همین رابطه بیانیه صادر کرده‌است. در بخشی از این بیانیه آمده‌است: بار دیگر فرهنگیان کشور درحرکتی قانونمند و مطالبه محور، با اتحاد و همبستگی، حقوق فراموش شده خود را با صدای رسا به گوش مسئولان رساندند. جامعه فرهنگیان سالهاست که از حداقل های لازم برای یک زندگی آبرومندانه محروم است. پاسخ مسئولان به کنش های عدالت خواهانه معلمان و نمایندگان آنها در پانزده سال اخیر، در گام نخست وعده های بی عمل و در مراحل بعدی، اتهام تراشی و بر خوردهای ناصواب  بوده است. هدف از  این حرکتِ قانونمندِ جمعی، توجه جدی دولت به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد زیر ساختی و اصلاح وضعیت معیشت و آموزش کشور است. دولت تدبیر و امید و نمایندگانِ مجلس، باید بدانند که عموم فرهنگیان کشور (شاغل، بازنشسته و کادر اداری) از میزان بودجه اختصاص یافته به این وزارتخانه ناراضی اند و معتقداند با صرفه جویی های غیر علمی و خِسَت در تخصیص بودجه های آموزشی، بی‌تردید، اهداف متعالی آموزش و پرورش محقق نخواهد شد. چرا که مشاهده ی تبعیض و نابرابری هرگونه انگیزه را در جامعه فرهنگیان ازبین برده‌است.

کانون‌های صنفی معلمان در استان ها و شهرهای دیگر نیز در همین رابطه بیانیه صادر کرده و خواستار تجدیدنظر جدی در تخصیص بودجه‌های آموزشی کشور شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز