خبرگزاری کار ایران

در بیانیه مجمع نمایندگان کارگران استان تهران مطرح شد؛

لزوم تعیین مزد براساس سبد معیشت/دولت تدبیر و امید به وعده‌ها عمل کند

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۸۷۷

مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با صدور بیانیه‌ای خواستار اجرایی شدن وعده‌های معیشتی و تعیین دستمزد براساس سبد معیشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با صدور بیانیه‌ای خواستار واقعی شدن مزد کارگران شد.

در این بیانیه که متن آن در زیر آمده، لزوم تعیین دستمزد براساس محاسبه دقیق سبد معیشت مطرح شده‌است:

مجمع نمایندگان کارگران استان تهران باتوجه به هنگامه تعیین دستمزد 96، خواستار اجرای کامل ماده 41 و تعیین مزد واقعی برای کارگران در سال جدید می‌باشد.

با توجه به مغفول ماندن تبصره 2 ماده 41 از سوی دولت وکارفرمایان و در نظر گرفتن تورم در چانه‌زنی‌ها متاسفانه تاکنون کارگران ایران، از رسیدن به حق طبیعی خود دور مانده و با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند آشکار است که رقم فعلی مزد تفاوت فاحشی با سبد معیشت زندگی دارد.

این مجمع از دولت تدبیر و امید درخواست آن را دارد با توجه به وعده‌هایی که در دوران انتخابات و پس از آن به عموم جامعه داده است  هرگز عملی نشده، لااقل قسمتی از آن را عملی سازد و رقم فعلی مزد را متناسب با سبد معیشت در نظر بگیرد و برای به حرکت در آوردن چرخ تولید و همراهی کارفرمایان خودش به آنها کمک نماید و به فکر هزینه کردن از جیب کارگران نباشد چرا که ما دیگر توان این همه فشار را نداریم.

دولتی که به بهانه کمک به کارفرمایان و مثلا به چرخش در آوردن چرخ تولید و خارج شدن از رکود فعلی  به حذف تدریجی یارانه‌بگیرها نیز روی آورده است نباید از افزایش واقعی دستمزدها بهراسد.

با در نظر گرفتن عدم افزایش حقوق کارگران در سال های جنگ تحمیلی و عقب‌افتادگی مزدی کارگران، مجمع نمایندگان کارگران استان تهران خواستار افزایش حقوق متناسب با در نظر گرفتن سبد معیشت خانوار کارگران می‌باشد و از تمامی اعضای محترم شورای عالی کار و دولتمردان درخواست دارد به این مهم اقدام نمایند تا دستمزدی حتی‌المقدور مناسب با واقعیات جاری جامعه برای کارگران در نظر گرفته شود.

مجمع نمایندگان کارگران استان تهران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز