خبرگزاری کار ایران

جمعی از کارگران خدمات شهری ناحیه ۴ شهرداری اهواز:

بار محرومیت بر دوشمان سنگینی می‌کند/دستمزد آبرومندانه می‌خواهیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۵۵۳

جمعی از کارگران خدمات شهری ناحیه 4 شهرداری اهواز می گویند سطح دستمزدها به گونه‌ای است که هم اکنون بار محرومیت بر دوش آنها سنگینی می‌کند. آنها همچنین می‌گویند پس از یک دهه کار اجاره نشین هستند و در پرداخت اجاره خانه مشکل دارند.

به گزارش ایلنا، جمعی از کارگران ناحیه 4 شهرداری اهواز به ایلنا ، می‌گویند: سطح دستمزدها به گونه‌ای است که هم اکنون بار محرومیت بر دوش آنها و خانواده شان سنگینی می‌کند. آنها همچنین می‌گویند پس از گذشت بیش از یک دهه کار کسب درآمد از طریق کارگری، اجاره نشین هستند و در پرداخت اجاره خانه مشکل دارند.

کارگران خدمات شهری ناحیه 4 شهرداری اهواز با بیان اینکه دستمزد 812 هزار تومانی موجب شده‌است که آنها برای گذران معاش به سراغ  کار دوم بروند، تصریح کرد: از آنجایی که با حقوق و دستمزدهای فعلی به سختی امکان خرید 1 کیلو گوشت و یا سایر اقلام مصرفی‌ را داریم مجبوریم کار دومی هم داشته باشیم.

این کارگران خدمات شهری با بیان اینکه اکثرا کار ساختمانی را به عنوان شغل دوم برگزیده‌اند، گفت: هر چند از این کارها هم چیزی عایدمان نمی‌شود اما حداقل می‌توانیم سرمان را جلوی خانواده‌هایمان بالا بگیریم. ضمن اینکه همسران ما دوش به دوش ما کار می‌کنند و در کنار خیابان به دست فروشی مشغول هستند.

آنها در پایان تاکید کردند که دستمزد 96 باید به گونه‌ آبرومندانه‌ای تعیین شود که مجبور نشوند  پس از 10 ساعت کار با خستگی فراوان به سر کار دوم و سوم بروند و تازه تنها وسیله رفت و آمدشان یک دوچرخه قدیمی باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز