خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گفت‌وگو با ایلنا خواستار شد؛

مسئولان برای درک زندگی کارگران فقط یک ماه با حداقل دستمزد مصوب زندگی کنند

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۹۱

یک فعال کارگری معتقد است: دولت در سال‌های گذشته هرگز در مقام حمایت از کارگران برنیامده و شاید زمان آن رسیده که این روند معیوب خاتمه پیدا کند.

عبداللـه بلواسی (فعال کارگری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با مذاکرات مزدی ۹۶ و وضع معیشتی کارگران گفت: ۸۱۲ هزار تومان پول توجیبی فرزندان آقازاده‌ها هم نیست، حال چطور توقع دارند کارگران با این مبلغ ناچیز یک ماه هزینه‌های خانوار را تامین کنند.

وی ادامه داد: کارگر ایرانی تا کنون از حمایت دولت بی‌نصیب مانده‌است و این روند معیوب اگر قرار باشد ادامه پیدا کند، روز به روز و سال به سال شاهد بحران‌های اجتماعی بیشتری خواهیم بود.

فعال صنفی کارگران مریوان در ادامه بحث به موضوع سبدهای حمایتی وعده داده شده پرداخت و گفت: نه تنها در دولت تدبیر و امید وعده‌ها محقق نشد و دستمزدها به تناسب رقم واقعی تورم افزایش پیدا نکرد، بلکه سبدهای حمایتی وعده داده‌شده هم از کارگران و دستمزدبگیران دریغ شد.

بلواسی در ادامه تاکید کرد: مساله اصلی دستمزد است؛ پیشنهاد من این است که مقامات دولتی و کارفرمایان یک ماه نه فقط یک هفته را به عنوان نمونه با حداقل دستمزد سر کنند تا بلکه بتوانند تا حدودی به مشکلات طبقه کارگر و محرومیت‌ طیف دستمزدبگیر پی ببرند.

این فعال کارگری در پایان تصریح کرد: کارگران پیاده نظام جناح‌ها و گروه‌های سیاسی نیستند و اگر قرار باشد برای این فقر فزاینده تبدیری اندیشیده نشود، اعتماد و امید به دولت فعلی هم سلب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز